fredag 12. juni 2009

Torsdag 11. juni

Hei!

Har ikke fått tid eller i det hele tatt orket å blogge de siste dagene, fordi vi har hatt en del å gjøre her i Orlando. Skal smelle inn to dager i en her, samt hviledagen i går. Har også lagt ved endel bilder i denne posten.


Om vi tar tirsdagen først da. Planen var å dra rimelig tidlig inn til Disney´s Hollywood Studios. Denne dagen var den første av de VELDIG varme dagene her. Alle er jo rimelig brukbare på temperatur, men tirsdag var bare alt for varm. :P Vi startet med å locate Rock ´n Rollercoaster og Tower of Terror, som så fint var plassert rett ved hverandre.

Vi tok ut en fast pass til Rock ´n Rollercoaster, før vi stilte oss i kø, og tok Tower of Terror greia. Dagen etterpå gikk rimelig fort. Vi så på diverse greier rundt animasjon, vi hadde en backlot tour, som forøvrig var utrolig bra, og vi så på stuntshow med biler. Heftige saker skal jeg si deg! Vi avsluttet dagen med å bruke fast passene våre og ta Rock ´n Rollercoaster, og den levde så absolutt opp til forventningene jeg har hatt til den i flere år, siden Petter fortalte meg om den etter han var her. På vei hjem spiste vi pizza på CiCi´s. Pizzabuffet for å være nøyaktig.

I går, onsdag bestemte vi oss for å chille helt maks, så det ble bare chill, bading og chill igjen, før vi kjørte en kort tur på kvelden for å spise is/mat på Wendy´s like borti veien.

I dag var det klart for Epcot, som altså er enda en Disneypark. Igjen var det drepende varmt, og dagen i dag har vært verst. Ikke noe tvil om det engang. 95 fahrenheit i SKYGGEN. 35 grader celsius altså. Ble derfor glad for at det meste av attraksjonene, og greiene å gjøre faktisk vare inne i bygninger.

Når vi kom til den Norske Paviljongen i Epcot, så stilte vi oss i kø for å ta Malstrøm, som er en sånn båtgreie de har der. Vi stod vel å ventet en 20 minutter, og når dama spørte hvor mange vi var, så svarte vi på Norsk, og hun ga oss en egen båt, helt for oss selv :D Kun for nordmenn med andre ord. Hun sa også at hvis vi ville kjøre igjen, så bare snakk med folka på fast pass linjen, og de ville slippe oss rett inn. Hvorfor kunne ingen si det tidligere? Etterpå kjøpte vi Stratos og gikk videre rundt alle de andre paviljongene.

På kvelden ble vi jo selvfølgelig sulten, og hva er bedre enn å spise på en norsk restaurant når vi har mulighet. Vi gikk å bestilte bord i Akershus restauranten, og fikk bord klokken 7. Dette var altså 45 minutter til, på dette tidspunktet. Vi rakk derfor å ta ett eller annet som het Mission Space eller noe sånn, noe som var rimelig artig.

Den Norske restauranten var jo helt grei. Stiv, veldig stiv pris på maten, men vi skulle spise, så det gikk greit. Da vi fikk tildelt bord, så sa hun ene at vår servitør var Ingrid (fra Bergen), og hun ville komme snart. (Ok, det jeg sier nå er litt komplisert, men også rimelig morsomt) Men når hun kom, så stod det Katarina, fra Oslo. Jeg syns det var noe kjent med henne, men jeg orket ikke spørre. Etterhvert så kom hun tilbake til bordet og vi snakket litt norsk, og hun spørte hvor vi kom fra. Vi svarte jo Stjørdal, og da svarte hun at kjæresten hennes kommer fra Stjørdal. Ok, da må jeg jo ha sett henne der tenkte jeg.

Men nei, hun hadde aldri vært der, fordi hun møtte kjæresten her i Orlando, siden han og jobbet der før. Senere sier hun at hun kjente Anders Bechmann, og da skjønt jeg hvor jeg hadde sett henne før. Hun var med på Feriekolonien på TVNorge for et par år siden.

Ok, det høres ikke så sprøtt ut, men si meg, hva er oddsen for at den servitøren du får på en norsk restaurant i Disney World, er sammen med en Stjørdaling, kjenner andre Stjørdalinger, og at jeg faktisk har sett henne en plass før. Syns bare dette var litt morsomt :P

Avsluttet dagen i Epcot med å se på fyrverkeriet over innsjøen i parken. Helt sinnsykt igjen. Disney kan virkelig dette med å imponere!

I morgen blir det en kort dag i den siste Disneyparken, Animal Kingdom. Goood natt, og kommenter gjerne :D










4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei på deg.

For noen bider og opplevelser de har da... Høres helt fantastisk ut, og artig at Emma fikk være med på dette.
Artig med ho servitøren da... Nei verden er ikke stor...

Hels alle.

Klemz fra mamma

Anonym sa...

hallo.
hæli, såg bra ut! ønske mæ tebake t disney world ja :)
når e d du e heim på stjørdal da?
tor

Anonym sa...

Helt fantastisk :-) Men jeg teller ned til at dere kommer hjem altså. Jeg og lillebror synes det er snålt og bare se dere på nett og ikke sammen med oss. We`re waiting !!!!!

Klem fra Magne og Tone E

Anonym sa...

Hei lille venn.

Kan du ringe meg ikveld? Håper du koser deg på den siste dag i Cartersville. Hels alle fra oss.

Klemz fra mamma