onsdag 3. juni 2009

Mandag 1. juni

Hepp!

Fikk ikke blogget i går, så skal prøve å gå igjennom gårsdagen i denne posten, sammen med dagen i dag.

Våknet rundt klokken ti, og rundt klokken 11 tok vi beina fatt og fant New York Avenue metro station. Tok metroen de få kilometerene inn Union Station i Washington. Derfra gikk vi rundt Capitol, tok en hel masse bilder, før vi begynte å gå nedover The National Mall, og fant National Air and Space Museum, et gratis Smithsonian museum.

Der ble vi et par timer, da inkludert lunsj på McDonalds inne på museet. En rimelig stor McDonalds btw. Etterpå fortsatte vi nedover The Mall, i den sinsyke varmen vi hadde. Godt over 30 grader var det. Ble rimelig rød og fin senere.........

Vi gikk opp til Washington Monument, så oppover mot Det Hvite Hus. Hadde virkelig ikke trodd avstandene i D.C. var så utrolig store, men der tok jeg feil. Etter besøket hos Mr. Obama gikk vi nedover Pennsylvania Avenue, for å gå til Newseum, men da vi kom dit var de stengt. Da var klokken 17.00. Hvorfor stenge et museum så tidlig? Irriterende!

Tok en taxi tilbake til hotellet, hvor vi ble værende en stund, før vi på kvelden kjørte litt rundt om kring, uten å gjøre noe spesielt. På kvelden regnet jeg ut hvor mye vi hadde gått i DC denne dagen og det ble totalt 10 km. 1 mil å gå rundt i byen der. Som jeg skrev tidligere, jeg hadde ikke trodd DC var så stort.

I dag tirsdag 2. juni så var vi opp tidlig, og var ute av hotellet rundt klokken ni og kjørte nedover mot Myrtle Beach. Vi hadde planlagt å kjøre helt til Savannah, GA, men fant ut at det ble for langt. Vi fant altså et hotell i party/ferie-byen Myrtle Beach, rett ved stranden og greier.

Når vi endelig kom frem etter timer på veien, så tok vi alle et bad, i sjøen, og bassengene på hotellet. Denne byen er akkurat som å være i syden, og hotellet er bare fantastisk.

På kvelden kjørte vi å spiste på en italiensk restaurant, før vi dro å spilte Minigolf, på en sinnsykt kul og fin bane. Bilder kommer senere. Nå har jeg sett på Conan, og skal ta kvelden. Hei!