søndag 7. juni 2009

Lørdag 7. juni

Ok, nå har jeg ikke blogget på en stund, så jeg får nesten skrive litt nå. Har rett slett ikke hatt tid eller motivasjon til å skrive, men nå er vi fremme i Orlando, så har litt mer tid nå. Legger også ut noen bilder i dag, også kommer det noen HD-filmer fra det nye kameraet til Pappa i morgen. Må få de opp på YouTube først.

Forrige gang jeg skrev, var vi i D.C., nå er vi i Orlando. Men før det, hadde vi to netter i Myrtle Beach. Vi kjørte tidlig fra D.C., slik at vi fikk mest mulig tid der nede. Været var meldt bra også, så det var bare å komme seg ned så fort som mulig. Vi var fremme rundt klokken seks, og for å si det slik, vi ble VELDIG overrasket over hotellet, og selve området rundt. Vi hadde jo hørt at det var fint og alt sånn, men ikke trodd at det skulle være sånn. Akkurat som å være i syden. Jalla beach shops, minigolf, høye hoteller, strand og alt det der.

Etter at vi hadde sjekket inn, tok vi et raskt bad i sjøen og bassenget, bare for å teste det ut. På kvelden dro vi å spilte minigolf. Imponert over hvor gjennomført alle minigolf-banene er her borte. Uansett, dagen etter slappet vi av hele dagen, før det ble italiensk mat, og minigolf igjen på kvelden. En annen bane denne gangen.

Neste morgen kjørte vi tidlig, før klokken ni om morgenen, så vi ikke skulle komme så sent til Orlando på kvelden. Turen nedover gikk greit, men så og si i det vi krysset grensen fra Georgia og ned til Florida, så kom regnet. Og vi snakker ikke om en vanlig reinskur, men skikkelig thunderstorm, med regn, lyn og selvfølgelig torden. Trafikken stoppet nesten opp, og det var omtrent umulig å se lengre enn til lysene på bilen foran.

Takket være GPSen fant vi likevel frem til Highland Reserve Golf Community som det så fint heter, dette nabolaget vi bor i. Vi visste jo hva vi hadde leid, og sett bilder, men når vi kom inn i huset fikk vi sjokk. Det var rett og slett over all forventning! Ok, vi er tre personer. Vi har to stuer, fire rom, tre bad, tv på alle rom, basseng og boblebad, internet, og kjøkken med alt av tilbehør. Og dette var like billig som å ligge på hotell i samme perioden. Helt villt!

I går var det fortsatt styggvær i perioder, men på kvelden fant vi frem til nok en minigolf bane, vegg i vegg med en CiCi´s restaurant. Dermed ble det pizzabuffet til middag, og minigolf etterpå. Ser vi på dagen i dag, så har det vært utrolig chill, frem til kvelden, hvor vi kjørte og spiste på McDonald´s, før vi igjen spilte minigolf, for fjerde gang denne uken. Endelig klarte jeg å slå pappa :P

Sjekk bildene under, kommenter gjerne, så jeg vet at dere leser.