lørdag 30. mai 2009

Ok, la meg oppsummere de siste dagene.

Hoy!

Jeg har virkelig blitt dårlig til å blogge, men nå skal jeg kort summere opp frem til i dag, også skal jeg prøve å bli litt mer aktiv igjen, den siste perioden frem til jeg drar hjem. Bilder osv. kommer etterhvert, men jeg må ha tid og motivasjon til å laste opp sånt :)

Vi dro fra Cartersville søndag morgen, klokken ti. Vi kjørte oppover via Georgia, Tennessee, Virginia, West Virginia, Maryland, og Pennsylvania før vi tok kvelden. Etter 120 norske mil, eller 1200 kilometer, om det høres mer ut. Vi fant ut at det var det lengste Pappa hadde kjørt på en dag før, og det gjelder vel meg og :P Vi var ikke sliten, men rundt 9 så fant vi et hotell i Harrisburg, PA, Best Western for å være nøyaktig. Så vi la oss inn der, og det var absolutt akseptabelt hotell.

Dagen etter kjørte vi igjennom New Jersey, så tvers igjennom nordsiden av New York City, og videre oppover gjennom Connecticut, og til Amherst, Massachusetts. Her bor Tordis, som altså er tanta til Pappa.

Neste dagene husker jeg ikke heeeelt hva vi gjorde i rekkefølge, men i går var vi på Basketball Hall of Fame nede i Springfield. Det var faktisk overraskende bra, med historie øverst, før man gikk nedover og igjennom interaktive greier, og diverse spill man kunne prøve, og litt museumseffekter, om du kan kalle det det. På slutten kom man til bunnen hvor de hadde en hel svær basketbane, og vi fikk skutt litt. Fikk også bekreftet at jeg har dårlig kondis. Bilder og filmer herfra kommer senere. Vi var også innom et mall på veien hjem, og jeg fant et spill til en rimelig pris, så jeg kjøpte med meg et hjem.

I dag gjorde jeg ingenting store deler av dagen. Var godt å få en dag til å slappe av, etter det vi har gjort de siste dagene. På ettermiddagen kjørte vi ut til noen venner av Tordis, som vi møtte i Norge i fjor. Hyggelige folk.

I morgen kjører vi altså fra Amherst klokken 9, med retning New York City. Vi har bestilt hotellrom på La Quinta Inn i Queens, og har kort vei over broen og inn til upper manhattan. Vi har planer om Rockefeller Center, og en guidet båttur ihvertfall. Får se hva annet man får tid til. Jo, også skal jeg på Apple Store og kjøpe iKlean for å rense skjermen på Macen min. Snakkes i morgen!

2 kommentarer:

Linn Jeanette sa...

Hei! :D
Jeg lurer på et par ting.. Når var det du fikk vertsfamilie?
Og da du var på intervju med ambassaden, hva spurte de om? :)

Martin sa...

Fikk familie dagen etter jeg var på ambassaden. Tror faktisk Speak visste om familien min dagen før, men jeg fikk altså telefon på jobb dagen etter. Dette var i midten av juni tror jeg.

På ambassaden spørte de om ingenting. Dama som tok passet mitt snakket "norsk" og sa bare god tur. :P