søndag 31. mai 2009

Lørdag 30. mai - New York City

God kveld!

Dagen i dag har vært kjempebra! Våknet litt sent, rundt kvart over åtte, og stod opp for å rekke en dusj, før vi skulle dra. Vi ble likevel litt etter tidsskjema, men kom oss avgårde rundt halv ti.

Vi var fremme i New York rundt klokken 1, og fikk sjekket inn litt tidlig på hotellet vi hadde bestilt. Hotellet er absolutt godkjent, med gratis parkering, frokost og internett. Har utsikt over Midtown Manhattan fra vinduet vårt, og det er jo ikke negativt.

Vi tok så subwayen fra Queens og helt inn til Times Square, som var endestopp for toget. Vi gikk litt rundt og prøvde å finne ut hvor vi var og litt sånn, før vi tok en taxi ned 42nd Street, ned til CircleLine kaia, hvor vi vi spiste litt lunsj, og etterhvert boardet vi dagens første begivenhet. Et tre-timers cruise rundt Manhattan. Det var absolutt fantastisk, og vi fikk sett utrolig mye. Fantastisk å se New York fra vannet igjen.

Da vi kom tilbake til kaien, var klokken blitt halv åtte, så vi hadde 30-45 minutter på å komme oss opp til Rockefeller Center, for å komme oss opp til Top of the Rock. Vi tok buss et stykke, men det gikk såpass sakte, så vi tok beina fatt og gikk den siste biten bort til inngangen.

Vi var der oppe en stund, til det ble mørkt, så vi fikk tatt bilder av New York om kvelden. Vel nede på bakken gikk vi ut på 5th Avenue, og gikk oppover til Apple Store, hvor jeg kjøpte meg noe skjermrense greier til MacBooken og iPhonen min.

Etter en liten tur ned til Times Square igjen, tok vi taxien over elva og tilbake til hotellet i Queens. Nå er klokken blitt 1.33 am, og jeg skal finne senga straks. Legger ved to bilder fra i dag, mer kommer sikkert senere.

Btw, Obama var i byen! Vi visste ikke hvorfor alle gatene osv var stengt av, eller blokkert til tider, men når vi kom hjem, så sjekket jeg NY Times og da stod det at Obama var her. Hvorfor kunne de ikke bare si det litt tidligere?! :P

I morgen kjører vi ned til hotellet vi har bestilt i Washington D.C. Snakkes!