tirsdag 26. mai 2009

Graduation 2009 - Del 2

Hopp!

Da fikk jeg endelig litt tid til overs, til å skrive graduation, som vi hadde fredag den 22. mai. Skrev på torsdag at vi hadde øvelse, så alt var vel egentlig klart for denne dagen.

Sov rimelig lenge, og utover formiddagen ble jeg utrolig nervøs, og måtte legge meg i seng en liten halvtime, før jeg dusjet og tok på meg dressbuksa, skjorte og slips. Pappa kjørte meg ned på skolen litt etter fire, og jeg hadde oppmøte i min stol i gymmen klokken 16.30.

Andres var 14 minutter for sen, og jeg var redd han ikke fikk gå, men det gikk greit. Når klokken nærmet seg fem, så kom rektoren og pratet litt og gikk igjennom litt praktiske ting, så alle var 100% klare for hva vi skulle gjøre.

En annen ting, var at været hadde vært usikkert hele uken, og vi ville ikke vite før vi kom på skolen, om vi skulle ha det ute eller inne. Når jeg kom, så var setene fortsatt ute, og blomster og hele pakka var satt frem. Med andre ord, Mr. Nelson hadde gitt et "go" på å ta seremonien ute. Ingen ting som blir bedre enn det!

Siste timen gikk egentlig ganske fort, og ganske så presist 18.00 begynte vi å marsjere. Selv så satt jeg ganske langt bak på den ene rekken, så når vi marsjerte, så var jeg blant de aller siste til å komme inn.

Der ble vi møtt til "pomp & circumstance", og et par tusen foreldre, søsken, venner, og alt som er. Marsjerte inn og fant setet vårt. Programmet fulgte deretter, og det var både nasjonalsang, pledge of allegiance, taler fra rektor, salutatorian, valedictorian og litt diverse, før utdeltingen av diploma cover startet.

Først gikk man igjennom de 67 (!) honor graduatesene, 50% mer enn i fjor, i følge rektoren. Class of 2009 har også det høyeste antall graduates de siste ti årene. Ikke dårlig med andre ord. Selv var jeg ganske tidlig oppe og fikk min diploma cover. (Nå fikk jeg ikke diploma, så selvfølgelig betyr ikke dette like mye for meg, som de andre, men uansett!) Den neste halvtimen og vel så det fulgte med enda mer diploma cover utdelinger, før vi avsluttes med å flytte tasselen i lua fra høyre til venstre, som symboliserer at vi er ferdig utdannet fra high school, og tilslutt hev vi luene i lufta, når Mr. Nelson presenterte Class of 2009. Det var evig fett, spesielt å stå under når vi alle gjorde det. Pappa fikk ikke noen gode bilder, men skal se hva jeg klarer å finne frem uansett, så dere får sett. Har noen filmer osv, men det får vente litt.

Etterpå marsjerte vi ut, og tilbake i gymmen hvor de andre plukket opp diplomaet sitt, og tok bilder, og alt sånn. Jeg tok farvel med en haug av folk, og selvfølgelig mine lærere. De har betydd utrolig mye for meg her borte. Etterpå gikk jeg ut og møtte mine folk ute. Vi bestemte oss for å dra å spise, og jeg valgte Pizza Hut :P God mat, og vanligvis ikke 30 minutters ventetid i kø for å få sitte ned.

Det var egentlig hele fredag, og jeg skulle gjerne ha skrevet om lørdag, søndag og i dag, men nå sovner jeg snart her jeg sitter, så skal gjøre det i morgen. Lover :P

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei vennen.

Fint bilde da gitt. Kjempestolt av deg.
Må være artig å få prøvd dette også...
Ha en fortsatt fin ferie og hils tante Tordis, pappa og Emma fra meg.

Klemz fra mamma

Emilie sa...

ser utrolig kult ut :)
rart hvor store forskjeller det er mellom Norge og USA!

Anonym sa...

ahha, de hattene. jeg vil ikke bruke min paa fredaaaag!