tirsdag 5. mai 2009

Mandag 4. mai

Hei!

Blogget ikke i går, av den enkle grunn at jeg har vært, og er fortsatt litt syk. I går, søndag, så slappet jeg bare av i sengen hele dagen. Var hjemme fra kirken, og fikk sovet en god del. Jeg stod opp å spiste noe frokost/lunsj etterhvert, før jeg la meg i sengen igjen. Så på en film, og slappet av.


Å ja, det må jeg jo fortelle. Jeg lå i sengen, og før de andre dro i kirka, så sa de til meg at hvis sirenene gikk, så kunne jeg gå i kjelleren. Fyrte opp weather.com og joda, tornado warning og severe thunderstorm warning i Bartow County igjen. Jeg tok på meg buksa, gikk ut å så etter tornado eller en funnel cloud, men så ingenting, både bak og foran huset. Orket ikke tenke noe mer over det, men så begynte sirenene å gå, og jeg skrudde på TVen og hørte at en tornado hadde gått igjennom Kingston, GA, der hvor flere av mine venner bor, og den hadde retning Cartersville, eller Cassville da, bydelen hvor jeg bor. Så skjedde det ikke mer, eller som jeg kunne se da. Men på skolen i dag hørte jeg at en meget dyp funnel cloud, noe som var på grensen til å kalles tornado gikk igjennom Grassdale Rd., hvor skolen min ligger, og litt videre. Legger ut et bilde nederst, og den røde prikken er omtrent hvor huset vårt er.

Over til dagen i dag...

Stod jo opp til vanlig tid, og følte meg usedvanlig pigg i forhold til dagen før. Dusjet, fikk i meg noe veldig enkelt å spise, men ikke noe som var i nærheten av å bli mett av. Plukket med meg PCen og gikk ut for å vente på bussen. Mens vi venter så kommer Matt kjørende, da han skal hente Ashley. Jeffern spør om vi får sitte på, og det gikk greit. Nå skal jeg innrømme noe som er sjokkerende etter å ha bodd i USA, rettere sagt sør-statene i 9 mnd: I dag var første gang jeg satt på med en pick-up truck.. :P HAH! Men ja, Matt og Ashley hadde ikke spist, så vi kjørte for å kjøpe oss noe skikkelig å spise. Hvor dro vi? Martin´s of course :D Vi kjørte igjennom drive-thruen og jeg bestilte en bacon & egg biscuit, da jeg ikke følte for kylling i dag morges. Kjørte til skolen, og kom samme tid som bussen bruker å være der. Latterlig :P

1st period ble brukt på å jobbe med seniorfilmen, siden jeg hadde med Macen. Vi ble nesten ferdig med den, men trenger et par finjusteringer, før den blir klar for å sendes til Mr. Nelson for godkjenning. Låste inn Macen på rommet til Mr. Satterfield, og gikk til 2nd period, hvor vi kun tok notater.

I 3rd period leste vi, eller rettere sagt, Mr. Clift mer fra "Night", eller "Natt" som jeg velger å tro den heter i Norge. Boken om jøden Elie Wiesel som ble sendt til Auschwitz som 14-åring. Meget god start på boken, og man får et helt annet syn på slike skildringer når man har vært i Auschwitz og flere andre konsentrasjonsleirer. Forresten så syns jeg Amerikanske ungdommer, litt overraskende, har større respekt for Holocaust og skildringer rundt det, enn vi i Norge har. Hvorfor, det vet jeg ikke...

Siste periode ble brukt til å jobbe med en annen film vi gjør, altså Jaywalking. Den er ikke i nærheten av å være ferdig enda, men det kommer seg. Etterpå tok jeg bussen hjem i regnværet, og slappet av. Sovnet faktisk, og gikk glipp av middagen. Når jeg våknet, så var jeg ikke særlig sulten heller, så spiste bare noe potetgull, og drakk litt brus :P Etterpå har jeg sett 24, og nå skal jeg straks finne senga her. Ti skoledager igjen nå, før det er en dag med final, en dag med practice, også er det graduation!

Jeg bor altså der hvor du ser en rød prikk. Bildet kan forstørres litt ved å trykke på det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo.

Håper du er rimelig frisk igjen no lille venn. Ikke noe hyggelig å høre at du er syk..

Jammen var den nærme denne tornadoen denne gang. Huff jammen bra du kjem heim snart...

Ha en fin dag!

Klemz fra mamsen

Anonym sa...

Hold dæ i kjeller'n til juni du Martin :) slik at du kommer hjem og jobber med oss i sommer

Greta

Mari :-) sa...

hei. hvordan får til sånn "besøkende" på bloggen din? kan du forklare det til meg?