søndag 17. mai 2009

Beklager stopp i bloggingen

Hei alle lesere!

Nå er det VELDIG lenge siden jeg har blogget, og jeg kan ikke gjøre annet enn å beklage igjen. Det har vært mye å gjøre i det siste, og jeg har heller ikke hatt det så veldig lett, så har latt bloggen være blogg den siste uken og litt til, men nå er jeg tilbake igjen. Skal ihvertfall prøve å få blogget så ofte jeg kan, de siste ukene mine her i USA.


Så, hva har skjedd i det siste lurer du kanskje på? Går man tilbake til forrige søndag, så var det en normal dag, og mothers day her i USA. Lunch hadde vi på Bar-B-Cutie i Achworth sammen med Mammy & Grandaddy, så det var hyggelig. Søndagen var altså en rimelig bra dag.

Mandag morgen våknet jeg halv seks av mobilen min som fikk to meldinger. Jeg måtte sjekke hvem det var fra, og det var fra min mor. Hun sendte melding for å informere at min tante, Gro, hadde sovnet inn den dagen. Det var utrolig tungt å få en sånn melding like før jeg skulle opp og dra på skolen, men jeg ringte Mamma, og fikk snakket med henne et par minutter, før jeg slappet av, og tenkte på alt det fantastiske jeg hadde med henne mens hun levde. At hun er borte er rett og slett ufattelig vanskelig å takle, spesielt når jeg er så langt borte, og aldri fikk sagt skikkelig farvel til henne.

Resten av uken gikk jo som den gikk. Uken ble brukt til å se filmer i både Government, og i World Lit, mens Satterfield sine timer er som før, altså veldig chill. Helgen var også rimelig chill vil jeg si. Hadde planer om å vaske rommet mitt, men endte opp med å bare rydde det sånn 60%, så har endel arbeid her igjen, før jeg drar. Lørdag så jeg frst RBK - Molde på TV2 Sumo, før jeg tunet inn til ESC og så Mr. Rybak knuse alt og ingenting i finalen i Moskva. En meget bra dag, og det eneste som manglet var at RBK ikke tok tre poeng.

Søndag, 17. mai... Tja, hva skal man si? Jeg hadde ikke noe flagg, så fikset flaggbakrgunn på mobilen, og kom i stemning med å høre på musikk fra Garden. Gammel Jægermarsj, Norge i Rødt, Hvitt, og Blått, Ja, Vi elsker, og diverse andre sanger som minner meg om 17. mai. Etter å ha vært borte på nasjonaldagen, så kjenner jeg hvor mye den dagen faktisk betyr for oss. Man setter ikke nok pris på den når man er hjemme, mener jeg da. I kirken så fikk alle oss som er seniorer, en Bibel med navnet vårt inngravert. Så nå har jeg to, pluss den norske jeg fikk i konfirmasjonen eller hva det var :P

I dag var det mandag, og siste mandag, siste normale skoledag på Cass High School. I 1st period så satt jeg å spilte FM på Macen og bare slappet av. Gikk videre til Coach Philley og Government, hvor vi så ferdig Path to 9/11. En meget god dokumentarfilm, om man kan kalle det det. Leverte inn boken min, og er ferdig med den klassen nå. 3rd period, så hadde vi review til eksamen, og så litt mer på Freedom Writers, som vi startet på for flere uker siden, når Mr. Clift var borte.

Så, en artig story; Han delte ut papirer fra de siste ørten ukene, og tilslutt så hadde han en vocab test uten navn fra forrige fredag. Det var en 100% perfekt A+, og jeg bare køddet og sa at det var min. Så lo vi litt, før Mr. Clift ba alle gå igjennom papirene og se om vi hadde fått tilbake "list 15", noe jeg ikke hadde gjort. Joda, viste seg at testen var min likevel. Ironien bak dette er at jeg på de 14 forrige testene aldri har fått høyere enn sånn 74, og de fleste har vært F og under 69%. Litt morsomt at jeg endelig klarte det, på den siste testen.

Etter skolen har jeg egentlig ikke gjort noe som helst. Prøvde å rydde, men ga opp. Spilt litt FM, og spist middag og popcorn. 8pm startet 24 sesongfinale, og den første av de to episodene var knall, men den siste gjør meg bare irritert. Skal ikke si noe, siden den ikke er sendt i Norge enda.

Nå skal jeg ta kvelden, og i morgen har jeg en eksamen på skolen, også er jeg offisielt ferdig med alt skolearbeid på Cass High! Etter skolen drar jeg hjem, skifter, før jeg, Don, Jeff, og Doug drar til Turner Field, så jeg får se min første professjonelle baseballkamp. Var jo på en Rome Braves kamp i fjord, men 5000 tilskuere, kan ikke sammenlignes med 40-50 000 tilskuere. Woho, jeg gleder meg!

Snakkes! Bilder, filmer og sånn skal jeg prøve å få med i morgen, da jeg skal sitte oppe litt lengre i morgen, så jeg får ferdig endel greier før Pappa og Emma skal hentes på flyplassen på ONSDAG!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallo lille venn.
Nå er vi hjemme igjen. Håper det går bra med deg.
Bra med denne testen da.... Kjekt å få til dette før du er ferdig.

Ja du gleder deg vel til pappa og Emma kommer. Det blir moro. Du må hilse så mye til Don og Laila og takke for det de har betydd for deg.

Vi snakkes.

Klemz fra mamma