søndag 12. april 2009

Lørdag 11. april

Da var det på tide å si farvel til familien igjen. De siste to ukene, med besøk fra Norge har vært knall, og det toppet jo seg med trip til Florida, og litt sånn som dere allerede har lest om. Uansett, slik gikk dagen i dag:

Vi hadde ingen planer om å stresse i dag, men vi ville likevel rekke frokosten, så vi stod opp og dro ned i kjelleren til rundt 10. Der spiste vi både egg, bacon, og enda mer frokost. Kjempegodt, og kjempemettende. Det var nok mat for en stund for å si det sånn.

Tok med meg Macen ned i resepsjonen etterpå og ringte min kjære far og søster hjemme i fedrelandet. Etter en liten telefonsamtale gikk jeg opp igjen, og byttet fra shorts til jeans, før vi tok shuttlebussen til flyplassen, og deretter MARTA-toget videre til downtown Atlanta.

Vel fremme tok vi beina fatt og gikk mot Pemberton Place og Georgia Aquarium, verdens største akvarium. Det som møtte oss var kø, kø, og enda mer kø. Det gikk rimelig raskt i begynnelsen, men så kommer det på høyttaleren "Vi gjør dere oppmerksom at vi nå selger 3pm tickets, og når dere kommer fremst i køen kan vi selge 4pm tickets". Great tenkte vi. Klokken var ett, og tidligt kunne vi være inne klokken tre. Da vi kom nesten fremst i køen var de tomme for 3pm billetter, og vi bestemte oss for å gi faen, og heller gjøre noe annet.

Vi spasserte igjennom Centennial Olympic Park, og inn til CNN Center. Der tok de andre seg en liten "lunch" og kaffe, men jeg var fortsatt mett og spiste ikke noe som helst. Etterpå gikk vi oppover mot Five Points MARTA station, hvor vi gikk på toget mot Lenox Mall.

Der oppe gikk vi å soset rundt i flere timer med Apple Store, Nike Store, and stuff like that. Mamma spanderte et par av de svære cookies´ene de solgte, samt en liten cola. Nok å roe ned magen før vi skulle spise middag.

Etterhvert kom Laila & Don å hentet oss på senteret, og vi kjørte mot flyplassen og hotellet. Vi spiste på en mexican restaurant like i nærheten, men det var litt skuffende greier. Ikke noe god mat kontra de andre meksikanske restaurantene jeg har vært på. Men koselig var det, og gaver ble det.

Vi kjørte tilbake til hotellet, jeg hentet bagasjen min, og sa farvell til Mamma, Svein og Lisbeth for denne gangen. Ser dem igjen i Juni, så det gikk helt fint å si hadet denne gangen. På vei tilbake til Cartersville, så svingte vi innom Achworth, siden Don måtte hente noe på jobben. kjørte igjennom Wendy´s etterpå, og kjøpte oss en is på veien hjem.

Nå sitter jeg her og er utrolig sliten. Vurderer å bare ta å finne sengen med en gang. Kirken igjen i morgen, og tilbake til hverdagen på mandag. Snakkes!