lørdag 11. april 2009

Fredag 10. april

Halloy!

Da var vi tilbake i Georgia igjen, etter en liten uke nede i varme Florida. Dagen i dag har gått fort egentlig, og i morgen er lille Martin 19 år gammel. Ikke værst, huh? Forresten så var det ikke noe å blogge om i går, da jeg ikke gjorde noe spesielt. Jeg droppet stranden, og slappet bare av på hotellet. Gikk meg en tur for å kjøpe meg lunch og litt sånn.

Men ja, over til dagen i dag. Klokken stod på 08.00, siden shuttlen til Miami Intl. gikk klokken 9 fra hotellet. Lite trafikk gjorde at vi var fremme etter få minutter. Tok ikke tiden, men sikkert ikke mer enn 10-15 minutter, kontra 30-40 til vanlig.

Vi sjekket inn bagasjen, og lurte oss raskt igjennom sikkerhetskontrollen, og satte oss ved en Cubanksk deli greie like ved gaten vår. Vi spiste frokost der, før gaten etterhvert åpnet, og vi fikk boardet flyet til Atlanta.

Vel ombordet kommer Kapteinen på radioen og forteller om problemer med å ta i mot alle flyene oppe i Atlanta, så vi hadde rundt 50 minutter å vente før vi fikk ta av. GREAT! Jeg benyttet tiden til å se en episode av Heroes, mens "Marley & Me" surret på TV-skjermene i flyet.

Kapteinen var flink og holdt oss godt oppdatert hele veien opp, og når vi landet, så var jo været tilsynelatende fint. Litt vind, men eller ingen problemer. Vi tok shuttle til hotellet, Hilton Airport Hotel, og sjekket inn.

Tenkte å sjekke nyhetene, været og mail når jeg kom på rommet, men da fikk jeg litt sjokk. Et femstjerners hotell krevde faen meg $15 for et døgn med wireless internett. Helt latterlig. Vi gikk ut å spiste, men det var mangel på restauranter rundt her (bortsettt fra hotellet), så vi endte opp med McDonalds. Ikke noe problem det, liker maten der jeg. :p

Gikk tilbake til hotellet etterpå, og fikk en melding fra Laila om at tornado-alarmen gikk oppe i Cartersville. Jeg skrudde raskt på TVen og der ble vi sittende i en god stund og se på. Det var warnings overalt, både over, og under Atlanta. Cartersville ble visst "hardt" truffet, spesielt med hagl. Dama på TVen viste baller av hagl på størrelse med golfballer! Det er rimelig villt!

Når ting begynte å gi seg oppe i C-ville, så gikk jeg ned i kjelleren på hotellet og tok meg en dukkert i bassenget der. Var godt å bare svømme noen runder, før jeg gikk opp på rommet igjen om tok en dusj.

Nå sitter jeg her i resepsjonen, som har gratis internett, men det er rimelig kjedelig å sitte midt imellom folk som skal sjekke inn, gale folk med deres hunder, og alt sånn. Er nemlig sånn hundeshow her denne helgen. :S

I morgen har jeg altså bursdag, og vi skal in til Atlanta, og dra på Georia Aquarium. Eller det er ihvertfall planen. Don & Laila kommer til middag på kvelden, og etter det så sier jeg farvell til Mamma for denne gang, og drar hjem til Cartersville igjen.

3 kommentarer:

Leonie sa...

Gratulerer med dagen, som vel teknisk sett er i morgen ;) Men vi får ta det på Norsk tid da vett :D

Anonym sa...

Hei Lillegutt

Gratulerer med dagen da....
Vi får ringes i kveld en gang

Papps

Anonym sa...

Gratulere med dagen :)

Synes det er veldig kjekt å lese om hverdagen din og er fast leser :D Keep up the good work :)

Hilsen fast leser :)