søndag 8. mars 2009

Lørdag 7. mars

Hoy!

Du glemte å skrive om konsekvensene for å bli tatt med mobil etc.
Stemmer, så da tar vi det nå. Skal prøve å skrive det så ryddig som mulig, men ikke skyt meg om du ikke skjønner det helt. :p På High School i USA så kan man få flere typer straff for forskjellige regelbrudd, hvorav detention er den mest populære, om du kan kalle det det. Den starter etter skolen klokken 03.45 og varer i 25 minutter, frem til 04.10 (tror jeg). Men over til hva saken handler om, nemlig konsekvensene for å bli tatt med mobil.

Første gang telefonen blir fratatt, så kan den hentes ut i the front office etter 4th block (siste time). Andre gang vil foreldrene måtte hente telefonen, mens ved det tredje lovbruddet med mobil, så får du to after school detentions, og telefonen kan hentes ut den påfølgende mandagen etter siste detention. Og det er selvfølgelig foreldre som må hente den ut. Jeg skal gi dere et worst case scenario, og tro det eller ei, det skjer ofte med folk på skolen min. Se for det dette:

Det er ditt tredje brudd på mobilreglene, og du får tildelt to after school detention og alt det der. Det er en torsdag, og du blir tatt ifra telefonen i 1st period. Ok, hva nå? Hør her; Du kan gjør opp din første detention på torsdag, og siden man ikke har detentions på fredager, vil din neste bli mandagen etter. På mandag gjør du opp din andre detention og nå kan dine foreldre hente ut telefonen mandagen som følger. Det betyr over 11 dager uten telefon. Det er ganske villt, sant? Men det finnes et scenario som er enda værre, nemlig ferier. Si du blir tatt fra telefonen på torsdag før Spring Break. Du gjør opp detention nummer en, på torsdag, ingen på fredag, og den neste blir mandag ETTER Spring Break. Så kan telefonen hentes ut den påfølgende mandag. Om jeg har regnet riktig, så vil det være over 18 dager uten telefon. DET er villt det.

Håper dette var bra nok forklart :P

Eller i dag, så har jeg gjort lite. Har ringt både Mamma og Pappa, og ellers slappet av og sett litt smått på prosjektet jeg holder på med, men ikke gjort så mye med det egentlig.

Til middag så dro vi til Wal-Mart, og spiste på McDonalds. Etter å ha hevet i oss burgere, fries og alt det der, så fikk vi handlet inn for den neste uken eller to. Jeg må bare fortelle en liten sak ang. WallieWorld. Du møter så utrolig mange morsomme og sære personer. Enten det er gamle rednecks med hull i halsen og sånn stemmemaskin, eller damer som kler seg slik som på bildet under.. Vi bare elsker det landet her, gjør vi ikke?



Kirke i morgen. Woho...

5 kommentarer:

Linda sa...

Ser ut som en skikkelig Florida-fan hun der ;)

Anonym sa...

Haha, heftig :p

Anonym sa...

Jeg skal til USA selv neste år, og lurte på når de forskjellige sportene spilles? Jeg skjønner jo at basketball nettopp har blitt spilt, men f.eks volleyball og soccer og alle de andre, hva med dem?

Anonym sa...

er det mange muntlige framføringer på skolen i usa?

Anonym sa...

Er det ikke lov med mobil i det hele tatt? Eller kan man ha den med, visst man bare har den gjemt i sekken fks? Hørtes jo veldig strengt ut..