søndag 29. mars 2009

Hola!

Hei hei!

Nå har jeg ikke blogget på noen dager, og nå har jeg masse å skrive. For se hvor trøtt jeg blir, men mulig jeg svarer på alle spørsmålene jeg har fått de siste dagene, i morgen. Har vært fullt trøkk i to døgn nå, så vil helst bare sove.


Men ja, fredag 27. mars. Ble kjørt på skolen til riktig tid, tok med meg kofferten min, og gikk inn på rommet til Mr. Satterfield, hvor flere andre fra FBLA hadde samlet seg. Vi fikk med oss announcements, før vi gikk ut til den ventende bussen. Det regnet som f... og vi kjørte innover mot Atlanta. Var vel fremm litt før ti, eller noe i den duren. Lempet med oss bagasjen ned til nederste etajse for å sjekke inn til FBLA. Det tok sin tid, og etterpå måtte dem skaffe oss hotellrommene også. Vi satt vel i det ene rommet i godt over en og en halv time, uten å gjøre noe som helst.

Etterhvert kom vi oss endelig opp på rommet, og jeg delte rom med Brian, Chris, og Andrew. Kjempefolk alle sammen, så det var null stress. Chris og Andrew gikk for å sosialisere, mens jeg og Brian gjorde ferdig presentasjonen helt, og øvde, øvde og øvde litt til. Var nede i rommet hvor vi skulle presentere prosjektet vårt, før vi øvde mer, og rundt tre, så var det vår tur.

Martin Flikkeshaug fra Norge, og Brian Redden fra USA, begge fra Cass High School skulle fremføre greiene våre. Det gikk kjempebra, og vi hadde null problemer. Etterpå skulle vi egentlig ha spørsmålrunde på tre minutt, men vår var på ca. 30 sekunder. Positivt tegn?

Så hadde vi ikke mer å gjøre. Jeg gikk på rommet en liten stund, for å slappe av, ta en dusj og litt sånn. Senere på kvelden så gikk jeg litt rundt i Downtown Atlanta sammen med Chris, Andrew, Jay, Marie, Mehal, Ab, Neha og et par til. Var utrolig koselig, og vi endte opp med å gå til Johnny Rockets for å spise.

Senere gikk vi tilbake til hotellet, jeg kjøpte meg en Blizzard is på Dairy Queen, før det ble bestemt at vi skulle ha kinoforestilling på rommet vårt. Vi rigget opp en prosjektor, med høyttalere, og vi så Twilight (Som forøvrig er en drittfilm). En kjempekveld, men det var også sykt godt å legge seg å sove rundt halv ett.

Opp tidlig lørdag. Eller jeg våknet når Chris stod opp, fordi han hadde finale tidlig i morges. Selv så lå jeg å slappet av til rundt halv ti, før jeg dusjet og fikk etterhvert funnet noen folk å bare henge litt med.

Klokken 12, så kom Don, Laila og Jeff, og vi kjørte utover mot flyplassen, og til Hilton-hotellet, hvor Mamma og Svein bodde i natt. Der satt dem i resepsjonen, og det var utrolig godt å møte dem igjen, rart, men godt. Vi kjørte til CNN Center, hvor vi spiste lunsj og snakket litt.

Etterpå spasserte vi igjennom Olympic Park, ned til World of Coke! Der gikk vi igjennom museet, så filmer, blant annet en 4D-filmm, og vi smakte på Cola, og diverse produkter fra Coca-Cola rundt om kring i verden. Bibo (fra Sør-Afrika) anbefales på det sterkeste(!!!), mens brusen Beverly fra Italia får meg nesten til å spy, bare ved å tenke på det.

Fikk med oss en gratis glass-Cola, før vi dro. Da vi kom ut så regnet det noe jææævlig, så var bare å komme seg til bilen så fort som overhodet mulig. Neste stopp på programmet var Lenox Mall. Der var vi i en god time, og litt til, før vi sa hadet til Laila og dem, og Mamma og Svein kjørte meg til hotellet. Vi fikk valet parking i kjelleren, og de dro for å spise, mens jeg møtte gjengen min.

Premiueutdelingen startet rundt halv åtte, og etter å sittet der i en god time var det endelig Web Siste Development som stod for tur. Vi gikk frem til scenekanten, og fikk beskjed om å se bra ut, fikse på slipset, siden dette ble sendt live på nettet(!!!). Gikk opp på scenen og de begynte å dele ut prisene fra 10. plass og nedover. 9. plass og vi var ikke nevnt, 8., 7., 6., fortsatt ingen ting. Femteplass og nedover fikk ikke bare medalje, men en svær greie med litt stuff på. "In Fifth place, from Cass High School, Martin Flikkeshaug, and Brian Redden".. Woho, vi fikk faen meg femteplass!

Chris Boyle fikk også femteplass for sin finale i Impromptu Speaking eller noe sånt, og dermed var vi ferdige. Vi tok bilder og div, før jeg møtte Mamma, og vi kjørte hjemover. Crusiet igjennom Main Street for å vise dem litt av byen på nattestid, før vi kjørte hjem.

Nå er jeg så sykt trøtt, så skal spare både spørsmål og bilder + film, til i morgen, når jeg får tid. Inntil da, god natt!

4 kommentarer:

Nathalie sa...

Gratulerer med plassen :D

kari sa...

Hvem reiser du med? Skal reise som utvekslingstudent, men har ikke bestemt meg for organisasjon enda.

Anonym sa...

Gratulerer!
Men en ting jeg kom på nå. Noen ganger nevner du ting vi nordmenner (vanligvis?) ikke aner hva er. Som feks "Pop tarts" Du skriver "Tok en pop tarts, og løp til bussen"
Syntes du burde forklare hva noen ting som kanskje ikke alle nordmenn vet hva er ;)
Og igjen GRATULERER!

Anonym sa...

Og feks FBLA som du har snakket om endel ;)