fredag 2. januar 2009

New York Trip - Dag 6

Beklager jeg ikke fikk blogget i går, men fikk bare ikke tid. Dagen i går var vel ikke den beste, men likevel så var det en veldig god dag. Om du skjønner?

Startet med at telefonen ringte 09.45, og de lurte på om vi skulle møte opp i bussen. Joda, vi hadde klart å forsovet oss med 20 min, eller enda mer, siden vi ikke stod opp til frokost. Vi hoppet opp av sengen, ned i klærne, og stakk ut i bussen. Vi fikk litt småkjeft, men var vel bare fordi vi kunne mistet fergen til Statue of Liberty. Buing møtte vi i bussen og :P Men til vårt forsvar; vi fikk aldri noen wake-up call klokken 8...

Vi dro altså først til fergen ut til Ellis Island og Statue of Liberty. Ellis Island var første stopp, og det var tragisk. Utrolig oppskrytt drittplass. Vi var vel der i en time, før vi tok båten videre til Statue of Liberty.

Det var et par hakk bedre, men var umulig å nyte det med den sinnnnnsyke kulden der ute. Dagen i dag var den kaldeste av alle, i tillegg til at vi hadde vind. Siden jeg hadde det såpass travelt, så glemte jeg skjerfet mitt på hotellet.

Tok båten over til Manhattan, og gikk til bussen. Kjørte til South Street Seaport, et lite kjøpesenter på bryggen i NYC. Fikk et par timer der, for å spise lunsj og shoppe om det ble tid. Ikke så mye mer å rapportere der, annet en maten var ganske god.

Turen gikk så til Financial Distriktet i Lower Manhattan, hvor vi fikk utsikt over Ground Zero, samtidig som jeg og Nathalie fikk gått på Starbucks og fått i oss litt varm drikke. Har jeg nevnt at det var kaldt? :p

Etter en raaaask stopp på Wall Street, kjørte vi til Times Square hvor vi ble satt av, og fik beskjed om å være tilbake klokken 21.15. Fikk fikk meal cards til Hard Rock Cafè, så jeg, Markus, Nathalie, Inga, Ingrid og Magnus reserverte en bord til halv åtte, før vi gikk å shoppe litt i folkehavet. Jeg kjøpte meg et par t-shirts, på Virgin Mega Store, og en på Hard Rock Cafe. Totalt rundt $35. Jeg er så flink til å bruke lite penger :P (hah..)

Vi gikk å spiste, før vi dro til bussen. Den siste stoppen i New York denne gangen var et utsiktpunkt over manhattan. En fantastisk utsikt over byen, og det begynte å gå opp for folk at turen var over.

Vi kjørte hjemover, og folk var bare triste, og var ikke særlig happy med å måtte reise hjem i morgen. Har møtt så utrolig mye bra folk på dene turen, og jeg kommer til å savne dem, og jeg kommer til å savne å snakke norsk igjen. Jeg kommer absolutt til å holde kontakten med de fleste her.

Bilder kommer når jeg kommer meg hjem til Cartersville, og har fått slappet av litt. Nå venter jeg på å dra til flyplassen, og det er bare meg igjen her på rommet, så er veldig stille. Men skriver med når jeg kommer meg hjem.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo vennen.

Synd at det er siste dagen og at dere skal hjem,men sånn er det bare. Håper du har hatt entur for livet allikevel da. Vi snakkes snart håper jeg.

Klemz fra mamma

Anonym sa...

Så fint at du skriver litt mer detaljer enn de fleste andre. Vi her hjemme lurer jo på hvordan dere har det.

Godt nytt år Martin!

Anonym sa...

hvordan har det seg egentlig at du er 18 år :/

Martin sa...

Anynom: Jeg er født i 1990? :P

Anonym sa...

haha, ja det sier seg vel egentlig selv, men har du ikke fått stipend og slikt da, siden du reiser i 3. klasse?