lørdag 3. januar 2009

Fredag 2. januar

Dagen her har vært crap, forferdelig og enda litt mer vanvittig dritt.. Jeg fortsetter der jeg avsluttet i det forrige jeg. Etter jeg sa hadet til Nathalie, så gikk jeg på rommet og slappet av.

Klokken 12 tok jeg shuttle-bussen til flyplassen, gikk for å sjekke inn, for å så beskjed om at flyet mitt var kansellert. Jeg fikk ikke forklaring på hvorfor, men fikk booket til neste flight, som var i morgen klokken 2. Etterhvert kom Julie og Noreen, som skulle ta samme fly til Atlanta, men det gikk jo ikke. Her stod vi da, tre ungdommer fra Norge, uten peiling på hva vi skulle gjøre.

Vi begynte først å sjekke nettet etter billetter, hotellrom, og alt mulig dritt. Uten noe skikkelig hell, så begynte vi å gå fra terminal til terminal og finne ut hva vi skulle gjøre. Fem timer senere endte det med at de tok bussen til JFK, for å ta fly videre til Denver derfra. Hvordan det gikk vet jeg ikke enda, men regner med de klarte seg fint.

Selv så ble jeg nødt til å finne Delta og bestille billetter, siden Explore America nektet meg å sove på hotell til i morgen, uten å gi noen veldig god grunn. Jeg måtte punge ut med over $300 for flybilletten, og jeg gikk rett til sikkerhetssjekken hvor jeg var enda mer heldig, og fikk æren av å med på "extra screening"... Så det tok vel en 10 minutter, siden nissen skulle sjekke om macen min var en bombe, eller om jeg hadde eksplosiver i skoene mine, osv. Det gikk da fint, og jeg kunne gå videre.

Flyet var allerede forsinket når jeg fikk billetter, men det ble enda mer forsinket, og vi fikk departure rundt 7.20, men tok ikke av før 7.40. Ble overrasket da jeg kom inn i flymaskinen da! Flyet som skulle brukes var defekt, så de hadde hentet inn et reservefly som vanligvis fly Atlanta - Santiago (Chile), så vi hadde jo egen skjerm med filmer, spill og alt mulig :D Så turen gikk rimelig fort når jeg fikk sett "The Office", "The Big Bang Theory", spilt spørrespill multiplayer med andre i flyet, og hørtpå musikk :P

Kom frem til Atlanta og Don og Laila ventet på meg. Etter å fått ut bagasjen min, så kjørte vi innom McDonald´s hvor jeg spiste lunsj/middag/kveldsmat på en gang. Kom etterhvert hjem, og nå er jeg bare trøtt. I morgen skal jeg sove lenge, og se litt mer på bildene som ble tatt i NYC, for å så legge ut litt av de.

Btw, jeg er mer frustrert enn det høres ut som i innlegget her, og det var helt vanvittig forferdelig å være på den flyplassen uten å vite hva man skulle gjøre.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Shit... Godt nok ikke okay at du skal stå i en amerikansk lufthavn uden at vide, hvad du skal gøre. Ikke bra av explore America.

Tonje sa...

Hei! Føler med deg Martin. Kom opp i nesten det samme da eg reiste fra campen til Nebraska. Mysta flyet fra Atlanta til Denver, og var stuck der uten å vite kva eg skulle gjøre. Men alt ordna seg da, heldigvis :)

Erika Ulrika sa...

Skjønner deg. Fordi EF ikke ville kjøre fra hotellet i LA to ganger så måtte jeg dra kl 4 på morningen sammen med en annen utvekslingsstundet som skulle reise kl 6. Flytet mitt gikk av kl 10 am. Jeg måtte altså sitte der 5 timer... Ikke samme problem, men skjønner deg i hvertfall litt :p lol