mandag 12. januar 2009

Five months left...

Da jeg høsten 2007 meldte meg på programmet til Speak, så visste jeg vel egentlig ikke heeeelt hva gikk til, og det gjorde jeg vel heller ikke når jeg stod på Gardermoen den 31. juli 2008 med to store kofferter og en flybillett til Atlanta, GA.

Året startet med en sinnsyk varme, og følelsen av å kommet til syden var absolutt til stede. Hadde en kjempeuke før skolen startet. Og skolen kom ganske brått på meg i starten. Spesielt når jeg hadde Algebra 2 i første time. Skal være ærlig og si at jeg ikke skjønte noenting av det han snakket om.

Vel, skal ikke bruke denne tråden til gi en recap av året, men heller bare fortelle at om fem måneder og en uke er jeg hjemme på Stjørdal. Jeg kjenner det skal blir utrolig godt å komme hjem til Norge nå. Ikke det at jeg er lei av USA generelt, for det er jeg ikke. New York fks, det var helt vanvittig fantastisk bra!

Men nå som jeg har kommet hjem til Cartersville, så føler jeg ikke lengre at USA er så spennende. Hadde skoleåret vært ferdig nå, hadde jeg gladelig reist hjem og vært fornøyd. Ikke misforstå meg nå, jeg har ikke hjemlengsel, og har heller ingen planer om å reise hjem, men nå som skolen er igang igjen, og man må tilbake til vanlige rutiner, så blir man litt lei.

Ville egentlig bare skrive dette, da jeg ikke følte for å skrive noe for dagen i går. Like greit med litt variasjon, er det ikke? Blogg for dagen i dag, søndag kommer senere.

Hvem reiser du med?
Jeg reiser med Speak Norge, og her i USA så er det USSE, eller United Studies som har ansvaret for meg.

Når fikk du vertsfamilie?
Jeg fikk familie den 26. juni, som var en torsdag. Da satt jeg i sentralbordet på jobb og hadde kunder rundt meg i det telefonen ringte. Da jeg tok telefonen var det Kari fra Speak som fortalte at de hadde en vertsfamilie til meg. Var vanskelig å være glad og samtidig ikke se helt corny ut for kundene jeg hadde foran meg, men det gikk bra.

Hvordan er det å bo med en annen familie?
Nå føles det helt greit, men i begynnelsen, gjerne den første måneden, så følte jeg meg som en gjest, og ventet som regel på at noen spørte om jeg ville ha mat e.l. Men nå føler jeg meg som en del av familien, og når vi fks. er på Wal-Mart, så hender det ofte at jeg går meg en runde, finner litt frokostblandinger og sånt som jeg putter i handlevognen. Så sånn er det :P

Ka hadde du med som gave til vertsfamilien når du kom?
Hmm, jeg hadde med en bildebok om Norge, og noe mer, som jeg ikke husker. Sikkert litt sjokolade osv. Er så lenge siden nå :P

Mer bilder hadde vært positivt.
Jeg går ikke rundt med kamera hele tiden, så blir litt vanskelig innimellom. Noe spesielt du vil se bilder av?

Takk for spørsmålene, og det er bare å sende inn flere om det er noe dere lurer på.

1 kommentar:

Anonym sa...

jeg lurer på noe :)
må du betale maten selv når dere er ut å spiser? for dere er jo nesten vær dag? :P