onsdag 17. desember 2008

Tirsdag 16. desember

Hoyyy!

Det nærmer seg ferie med stormskritt, og er rart å tenke på at jeg har 1,5 skoledager igjen av mitt første halvår på Cass High. Skal innrømme det var hardt å stå opp i dag, men tenkte som så at jeg må på skolen for å ta de eksamenene, så kan like gjerne stå opp og være klar før bussen kommer.

Som sagt, så hadde jeg EOCTs i dag også. Del 2 av det vi startet i går. Det betyr altså at jeg hadde Algebra EOCT i 1st period, noe som gikk faktisk overraskende bra, og i følge Mr. Levine kan jeg få en zero på eksamen og fortsatt stå i faget, siden jeg har så høy karakter. Ikke at jeg prøver på det da :P

2nd period, US History EOCT. Jeg liker virkelig ikke spørsmålene, og hvordan de er bygd opp, og jeg er ikke den eneste. Det gikk vel helt greit, men skal være ærlig å si at jeg tror jeg kommer til å gå ned noen prosent etter dette. Er jeg heldig avslutter jeg siste 9 ukene med over 90. Har 98% per i dag.

Vi hadde sub i web design, så gjorde ingenting nyttig, bare surfet rundt med Google Earth og så litt på hotellet jeg skal bo på til New York-turen osv. Multimedia ble brukt på filmen som er due i morgen, og blir siste oppgave i Multimedia.

Etter skolen så satt jeg å hørte på Flight of the Conchords med Ashley, før hun absolutt skulle lære seg norsk, noe jeg ga opp i midten av bussturen. Kom hjem, og en pakkelapp lå utenfor døren. Damn, jeg misset postmannen med andre ord. Så fort at avsender var "Hole, Norway", så sendte avgårde en melding til Laila og hørte om vi kunne kjøre en kjapp tur til postkontoret som stenger 5.00 pm. Da var klokken 4.17pm.

Vi tok raskeste vei, I-75 ned til Main Street og kom frem til postkontoret 6 minutter før det stengte. Fikk hentet ut pakken min, en svær og fin greie fra Posten Norge :D Vi stoppet innom Checkers, før vi kjørte hjemover, med en rask stopp for å gi mat til Jeff som var på skolen enda.

Dro hjem, spiste mat og åpnet pakken fra Mamma. Seriøst, det er noe av det råeste jeg har sett. Se bildet under innlegget, pasta, Melkesjokolade, Firkløver, Kinder Maxi, Vossafår, Leverpostei, Brunost (og ostehøvel), Pepperkaker, Aviser, Tom & Jerry, i tillegg til julegaver til meg og til folka her. Takk, takk og TAKK!

Mamma: Er en pakke her uten pakkelapp, er den til meg og?

Etterpå kjørte jeg, Don og Laila ned til skolen hvor Jeff hadde julekonsert sammen med Cass Choir eller Cass Choral eller hva de nå enn kaller seg. Jeff hadde faktisk en solodel, og det var utrolig bra. Imponert hva disse folka får til.

Vi dro innom Dairy Queen, før vi kjørte hjem. Resten av kvelden har jeg bare slappet av og pratet med folk på MSN. I morgen er det en full daf uten prøver, men heller ikke noe særlig med arbeid å gjøre. Torsdag er det fri, mens Fredag har jeg bare de to første timene, før Don henter oss.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo lille venn.

Bra du fikk pakken som vi sendte. Den pakken som er uten navn er fra pappa. Ja der var det vel mye nam nam vil jeg tro.
Du får spandere på alle sånn at de får litt norsk kost de også.

Ha en fin dag.

Klemz fra mamsen

Anonym sa...

hei, jeg skal til georgia neste år som utveklsingsstudent. Hvordan er været der nå egentlig? Vet du om det pleier å snø der osv?

Martin sa...

Hei,

Artig at du skal til Georgia. Vet du hvor i staten du skal bo?

Her i North Georgia så er været veldig variabelt. Noen dager er det iskaldt (rundt 0 til -5) om morgenen, for så ligge på rundt 10 grader utover dagen. Andre dager blåser det mye, regner (og er veldig klamt), mens du også kan ha dager som vi hadde i dag, men utrolig klamt vær og 20 grader.

Det pleier ikke å være snø her, eller snø som legger seg ihvertfall, men klimaendringene og ekstremværet som herjer har gjort mulighetene for snø, større enn noengang. Folket her tror det kommer snø her i år, men jeg er fortsatt litt usikker om det skjer :P

Anonym sa...

Herlig med pakker :-) Blir aldri for stor til å få gaver! Masse godsaker som du liker der ser jeg.

Her har all snøen regnet vekk og det er Zero julestemning ute. Har begynt å bake litt og da går stemningstermometeret opp igjen. Ungene har vært syke, så vi har liksom ikke kommet i gang med stemninga før nå.

Skal en tur til mamma i helga og der ligger snøen hvit enda, så da regner jeg med at det blir aking, baking og hyttejulekos!

Synes du har vært fenomenalt flink på skolen og gleder meg veldig over at du skal på den juleturen til NY. Det tror jeg blir en kjempeopplevelse for deg!

Kos og klem fra Tone E og 2 små :-)