søndag 28. desember 2008

New York Trip - Dag 1

Jess, da var jeg vel fremme i Newark, og sitter nå på Wyndham Garden Hotel og skal straks hoppe til sengs. Det har vært en lang dag, og dagen i morgen blir visst enda lengre i morgen.

Stod opp 06.30, for å ha god tid å dusje og ordne meg før jeg dro til flyplassen. Mammy og Grandaddy kom litt før åtte, og vi kjørte rett til Atlanta. Var mindre trafikk på I-75 enn vi regnet med, så var fremme klokken 9. Jeg tok ut bagasjen min og gikk å sjekket inn.

Ettersom flyet ikke boardet før 11.40, så ble det endel venting, men det gikk egentlig rimelig fort, da jeg først måtte igjjenom et hav av kontroller, og annet tull. Satt vel utenfor gaten i 2 timer totalt, men tiden gikk egentlig fort.

Flyet opp til Newark tok rundt 1 time og 40 min, og tåken som lå i Georgia hadde fulgt oss oppover, og hele New Jersey var tåkelagt, så fikk ikke sett så mye på vei ned. Flyplassen er regelrett stygg og gammel, og samme gjelder byen her.

Hentet bagasjen min, og kom meg ut i bussen som tok oss med til hotellet. Der ble jeg møtt av Ingrid, Nathalie og Markus, og fikk sjekket inn på hotellet. Resten av kvelden brukte vi vel egentlig bare på å snakke norsk, norsk og litt mer norsk. Hadde en velkomstgreie, med pizza på kvelden, før det ble enda mer free time hvor vi snakket mer norsk :P Er så utrolig herlig å ha 27 andre nordmenn å kunne snakke med her.

Men vi skal opp tidlig i morgen, så skal stoppe her. I morgen skal til til Metropolitan Museum, Central Park og litt sånn. Skal prøve å få lastet opp bilder etter turen i morgen, da det ikke var så mye å ta bilde av i dag.

God natt! :P

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallo lille venn.

Godt å høre at du kom trygt fram til NY. Håper du får noen fine dager der sammen med de andre. Ta masse bilder sånn at vi og kan være med på turen....

Kos deg.

Klemz fra mamma