fredag 3. oktober 2008

Torsdag 2. oktober

Hellooo!

I dag stod jeg opp og tok en tidlig dusj, før jeg slappet av med mat og norske nyheter. Tok bussen til skolen, før jeg igjen tok turen til biblioteket for å finepusse leksene. I algebra holder vi altså på med graphing igjen, og jeg tror jeg har nevnt det før, men hjernen min takler det ikke.. Ikke en jævla oppgave hadde jeg riktig i dag.

Etterpå hadde vi en lag/rad konkurranse hvor vi skulle tippe hvordan en graf utviklet seg om vi endret på formelen. På den første oppgaven svarte vi feil, og vinner raden fikk lollipops. På oppgave to fant jeg ut at jeg skulle forsøke å lure de andre til å svare det samme som oss, fordi alle tror jeg er smart pga av kalkulatoren min.. Men å regne ut X og Y med en kalkulator er ikke bare bare :P Altså, man må ha noe å plugge inn for bokstavene der. Men det funket veldig bra! 4 grupper valgte det samme som oss, før ba om å endre til det samme som oss.. Da gjorde jeg det geniale ved å endre vårt svar til det jeg (hele tiden) trodde var riktig, og jessda, det stemte. Så da ble det lollipops på oss og.

US History var ganske så normal... Vi tok først notater, før vi så starten på en serie om alle USAs presidenter, og vi må ta notater, siden vi har prøve på det før jul. På prøven skal vi liste alle presidentene, når de var "in office", og matche ting med riktig president. Nå har jeg en side med notater, og to presidenter... Dette kan bli mye notater etterhvert, men bedre enn å jobbe med de stygge worksheets'ene som boken tilbyr.

Web Design var chill, og jeg og Brian begynte sånn smått å se på oppgaven til FBLA igjen, og vi tror vi har utseendet ganske klart nå. Til lunsj i dag ditchet vi kantinen og gikk til matklassen som en gang i mnd selger mat de lager på kjøkkenet. For 3,50 dollar fikk jeg cheese sticks, nachos m/ost, og en grape Kool-Aid. I motsetning koster en vann, og et pizzastykke 3 dollar i kantinen.

Jobbet med en powerpoint i multimedia, og jeg liker oppgaven! Orker ikke forklare alt for mye om den nå, men den handler om kinofilmer, og man må aktivt bruke actions buttons i Powerpoint.

Etter skolen så var det hjem å slappe av i en time eller to, før jeg, Don og Laila dro til Hobby Lobbby. Laila skulle kjøpe noe greier, så jeg og Don bare gikk rundt å kikket på ting. Og denne butikken er helt syk på julegreier. Juletrær, nisser og masse stæsj er allerede oppe og nesten så man skulle tro det var 20. desember. (Det var forresten 6 grader når vi dro til skolen i morges). Var en kort tur innom Big Lots! før vi dro til Cass High hvor vi skulle se på en korkonsert for Jeff.. Vi spiste før BBQ, før Cass Choral sang 6-7 sanger.

Vi dro hjem og jeg ordnet meg pop-tart, is og Cola før jeg satte meg ned med CNN og den første og eneste Visepresident kandidat debatten før valget. Og etter min mening ble Palin slått på absolutt alle punkter. Jeg har sagt til flere at det var knock-out i fordel Biden, og det var det, ihvertfall ikke langt unna. Palin ble totalt overkjørt de første 15 minuttene, før hun presset inn alt det hun har øvd inn om seg selv, Alaska og hvordan de tenker grønt der oppe.. Hun fortsetter med en kommentar som "Vi har forsøkt, men våre venner er tydelis ikke like interessert i å tenke grønt som oss i USA." på spørsmål om miljø. Når ble USA ledende på å tenke på miljøet? Så vidt jeg vet er de det landet som slipper ut mest gasser, ihvertfall en av de de landene. Palin slet også med å svare på spørsmålene hun ble spurt om, og det som tok kaka var at hun avbrøt debattlederen og spørte om de heller kunne snakke om Afghanistan, istedenfor Irak og Iran.

Alt i alt en fin debatt, og mye mer interessant enn McCain vs. Obama debatten forrige uke. Vil nok tro McCain og Obama leverer gode prestasjoner i de to siste debattene, men dagens var veldig god. Nå må jeg inrømme at jeg har ikke sett så alt for mange debatter med Biden, men må si meg enig med en av CNNs reportere som mener han gjorde sin beste debatt i Presidentracet så lang. Kan ha noe med at hans motstander gjorde en forferdelig jobb og, men uansett.. Biden blir en god VP!

Naaattat!
Btw, ROOOOSENBOOOOORG E LAGET MITT!

4 kommentarer:

Leonie sa...

And I quote " Well, I think it's quite obvious that I'm an outsider in Washington" eller noe liknende. Gud det var flaut. Nederlag for Palin vil jeg si!

Anonym sa...

Hei lillegutt !!

Ang jul, kjøpte årets første julemarsipan i går, nam nam synd vi ikke rakk å legge det i pakken din. Men det kommer flere pakker .....kanskje

Klemzzzzzzzzzzzzz P

Anonym sa...

Hei :) Fin blogg , fint at du oppdaterer hver dag . Reiser som utvekslingsstudent til USA neste år selv :) håper du får et fint år !

Guro sa...

Haha, høres ut som du ville ha trivdes i Government-klassen min! Vi skal nemlig ha en debatt der halve klassen er Obama og den andre halvdelen er McCain. Selv haaater jeg faget:)