onsdag 8. oktober 2008

Tirsdag og debattkveld!

Hei hoy!

Orker ikke skrive særlig mye om skoledagen i dag, da den var nokså normal egentlig. Vi startet med å gå til advisement for å stemme på homecoming court, før vi gikk til 1st period. I Algebra hadde vi midterm exam i dag, og det var enkelt og greit 40 multiple choice oppgaver. Ikke noe slik som tentamen hjemme i Norge, hvor man få ørten sider med oppgaver som skal fylles inn og regnes ut 'n stuff.. Sjekket karakterene mine på nettet senere på dagen, og dessverre hadde jeg bare fått 75% på midtermen og gikk dermed ned ca 10% på karakteren, men har fremdeles en A med 93,70%. Vi hadde også midterm i web design i dag, men vi får jobbe med den i morgen også.

Etter skolen så dro jeg hjem og gjorde litt bonuser til US History, før jeg snakket med diverse folk på MSN. Spiste etterhvert middag, og Don hadde laget ett eller annet fiskegreier. Ikke så værst mat faktisk. Som sagt, så sjekket jeg karakterene mine, og jeg har endelig over 71% i faget, og det er vel en C om jeg ikke tar feil. Det er absolutt godkjent! 99,60% i web page design, og rundt 87% i multimedia. Den siste kommer dog til å øke ettersom jeg leverte en annen oppgave som jeg ikke hadde levert i dag, og når midtermen blir rettet.

Senere så slappet jeg egentlig bare av, sjekket flybilletter til New York, mens jeg ventet på dagens høydepunkt; The 2nd Presidential Debate. Jeg skal ikke gå så langt som å si at det hele var en skandale, men det er ikke langt i fra. Moderator Tom Brokaw lot aldri Obama få snakke, og i tillegg fikk alltid McCain et halvminutt lengre på sine svar. Greia var nemlig slik at de fikk et spørsmål, før begge fikk 2 minutt på å svare, og etterpå en 1 minutt lang disksjon for follow-ups.. ETT MINUTT? Til opplysning fikk alltid McCain svare, og han brukte 1,5 min, noe som ikke ga Obama tid til å svare. Gang på gang reiste Obama seg fra stolen for å svare (fordi det var åpenbart hans tur...), men hver gang fikk McCain svaret. En veldig svak debatt, og jeg er skuffet over begge kandidatene, ettersom ingen av de faktisk angriper den andre med gode argumenter, som vi ikke er fullt klar over fra før.

Og til slutt en liten artig greie. Jeg leser omtrent alt av det som kommer ut på CNNs political ticker, og de har en kategori som heter fact check, hvor de tar et utspill fra McCain/Palin eller Obama/Biden og gir svar på om det stemmer. 9/10 hos McCain ender med false eller misleading, mens så og si alle Obamas "checks" har vist seg å stemme. Dermed viser det seg igjen at GOP baserer hele valgkampen sin på direkte løgner om motkandidaten. De gjorde det i 2000, 2004 og nå skal de prøve å få McCain inn i det Hvite Hus i 2008 og. Alt basert på løgn, og etterpå fortsette den samme feilslåtte politikken til Bushadministrasjonen de siste 8 årene.

Ingen kommentarer: