onsdag 22. oktober 2008

Tirsdag 21. oktober

Hallooi!

Tirsdag er som oftest ganske så kjedelige/normale dager her borte, og dagen i dag var vel egentlig ikke noe unntak, men dog gjorde vi litt forskjellig og nytt i dag.

I dag fikk jeg endelig badet til riktig tid (06.30). Tok en kort dusj, spiste en vaffel med maple syrup til frokost, og stakk ut til bussen. Gikk så inn igjen, og tok på meg jakke! I dag var det så kaldt at jeg trodde jeg skulle dø mens jeg ventet på bussen.

Da jeg møtte opp i algebra, så var alle stolene på klasserommet satt sammen i grupper på tre, noe som selvfølgelig betyr gruppearbeid. Jeg var førstemann inn, så fikk velge gruppe og bord først. Tyler og Melissa signet up på min gruppe. Oppgavene var vanskelige, og hadde ingenting med det vi hadde lært å gjøre. Sært.

På tirsdager har vi altså advisement mellom 1st and 2nd period, og i dag stemte vi på "senior favorites". Jeg kjenner ikke så mange seniorer, så kopierte omtrent det samme som Melissa skrev. Funket fjell det! Fikk forresten endel stemmer fra klassen min og :P "text addict" og "most likely to make me smile". Selv om jeg tviler på at jeg blir valgt til noe :P

I US History så gjorde vi først notater for to seksjoner, før vi gikk til the media center aka. biblioteket og gjorde en oppgave om World War 1. Jeg og Malcolm blåste oss igjennom de 21 spørsmålene, og var først ferdig. Ikke særlig vanskelig når man får oppgitt en nettside, og alle svarene er lett tilgjengelig.

Resten av dagen gikk rimelig fort, og i siste time, hos Ms. Newsome begynte vi på en oppgave om valget. Skal lage en brosjyre med synspunktene til Obama og McCain. Flaut å høre hvor lite amerikansk ungdom kan om amerikansk politikk. "Obama is an muslim, and a terrorist..", "His name is Hussein.. He's a terrorist", "Obama have terrorist friends.." (Denne "terroristen", William Ayers, er forresten en registrert republican.). Men jeg lar de bare holde på, orker ikke diskutere. Lærerne er ikke mer kloke de heller, men det får så være.

Etter skolen så dro jeg hjem, og det er egentlig alt.. Tilbringte dagen hjemme, med lekser, pc og X-Box. Spiste også middag etterhvert. I morgen er det altså kirke igjen, og det skal bli fun... Eller ikke? :P

1 kommentar:

Anonym sa...

Hvorfor er er Obama en bedre dannet president enn Mccain?