onsdag 15. oktober 2008

Tirsdag 14. oktober

Hoy!

På skolen i dag snakket jeg endel med Garret og Ben i advisement, og de fikk mobilnummeret mitt, slik at de kan kontakte meg om de skulle spille fotball innimellom. Jeg rakk aldri å få nummeret deres, men det får så være i en uke til...

I US History tok vi bare notater og tok enda mer notater til presidenter. Helt herlig time egentlig. Han har så sinnsykt mye bra kommentarer, og ikke minst god selvironi. Web Design ble brukt til å følge med på live feed fra keynoten til Steve Jobs og Apple, og jeg er kjempefornøyd. Prisen på Macen min er ikke hevet, men specsene er forbedret. Blir et godt nyttår dette ja! I multimedia begynte vi på nok en powerpoint, og jeg er godt i gang med den allerede.

Når jeg kom hjem så sendte jeg Laila en melding og lurte på om vi kunne ta turen innom GameStop så jeg kunne kjøpe Fifa 09, men da vi kom dit så hadde de ikke fått inn spillet enda. (Ble sluppet i USA i dag...) Typisk amerikanere.. Kun fordi det er Soccer, og ikke football.. Wal-Mart hadde det heller ikke.

Etterpå kjørte vi for å få oss en matbit, men Pizza Huten på vei til neste destinasjon var stengt. Jeff skulle til Tellus Museumet her i Cartersville, siden han var spesielt invitert. Det startet ikke før 06.30, så vi kjørte en tur innom White, Georgia, og for å forklare det kort for dere som er kjent på Stjørdal; White, Georgia er som Skatval, uten skolen, felleskjøpet, og litt sånn. Altså ingenting. Vi stoppet på Dollar General, og kom med dagens kommentar: "Dollar General is like the Wal-Mart of White..." noe det var, pretty much.

Kjørte så til Tellus: Northwest Georgia Science Museum som er et helt nytt museum som står ferdig i Januar her i Cartersville. Jeff var spesielt invitert sammen med et lite dusin andre, og jeg og Laila ble med, siden vi ikke hadde noe annet å gjøre. Fikk en artig navnelapp med "HELLO - my name is:" på..

Vi startet med å gå inn i selve hovedhallen, og det som møtte oss var Tyrannosaurus Rex som var utstilt. Den var visst over 40 feet fra ende til ende. Etterpå gikk vi inn i planetariumet, og det er seriøst noe av det feteste jeg har sett på et museum. Georgias eneste fulldigitale planetarium hvor vi så på et par trailere for hva man kan se der når det åpner. Var en kort trailer som viste noe romfart greier, og der poppet det opp vaiende flagg.. Guess hvem som var i midten? Joda, lille Norge, med mektige USA til venstre for seg. Følte meg Norsk da! :P

Vi gikk så igjennom hele museumet og fikk sett litt andre ting, som enda en T-rex, masse andre skumle dyr, og etterhvert gikk vi inn i den nye teknologidelen, hvor de hadde utstilt et av de første Bell helikopterene, en av kapslene(?) som ble brukt under Apollo oppdragene til NASA osv. Den delen var ikke ferdig, så det manglet mye.

Vi kjørte innom McDonalds på vei hjem, og det var godt med mat! Hadde ikke spist siden lunsjen på skolen, og når vi spiste var den nesten 10. Vi kjørte hjem, og jeg og Jeff satt å spilte mot hverandre på Fifa 09 demoen jeg lastet ned på Xbox live i natt.

Nå er det visst sent nok her, så god natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska sei dæ gitt:-) Hadd itj snøre på at du va så kjeint på Skatval;-)
Tru de bli litt kultursjokk te dæ og kom heim ijæn utn at de e kjøpesentra, fastfoodsjappa, folk som kauke weeelcoome to Moes og ailt de der. For itj å snakk om at de e mindre utvalg og dyrar utvalg i spill og ting og tang.

Menmen,- vi e no her da og de finns itj makan i Amerika ;-) Kos og klæm fra Emma, Magne og TEA

Anonym sa...

Bloggen din er utrolig bra, leser den vær dag.
Gøy og lese om og være norsk i Amerika ;D