torsdag 16. oktober 2008

Onsdag 15. oktober

God kveld!

Stod opp tidlig i dag, og ordnet meg klar, men fikk beskjed fra Jeff at Laila skulle kjøre oss til skolen idag, siden Jeff skulle ha med så mye bagasje fordi han drar til Albany med dramaklassen denne uken.

I første time har vi som vanlig announcements, og i dag var det spesielt viktig at folk fulgte med, siden det var såkalte PSAT tester for sophmorene og evt. juniorer som ikke hadde tatt den. Ettersom Algebra 1 er en sophmoreklasse i utgangspunktet, så forlot omtrent hele klassen, og vi var tre igjen. Jeg, Christina og Najeb.. Vi fikk study hall hele perioden, så fikk gjort leksene jeg ikke rakk å gjøre i går! Kjempegreier!

I US History fikk vi skifte plasser, for å så høre reglene etterpå. Jeg valgte å bli på min plass, siden jeg ikke sitter under noen vifter, og har det ganske bra der jeg sitter. Malcolm flyttet seg heller ikke, så jeg forblir sittende med en football-spiller, som ikke er kjent for å gjøre leksene sine. DOG har han endelig begynt å gjøre leksene sine, siden han vil graduate til våren. Grunnen til at jeg bryr meg er følgende: De som sitter sammen er et par, og skal "hjelpe" hverandre. Om begge gjør alle leksene i en viss periode, blir man exempt fra en test, noe som betyr en automatisk 100. Føler vi ikke klarer det, men skal ihvertfall forsøke! :P

Hos Ms. Newsome fortsatte vi på oppgaven fra i går, med "Scene it?", hvor vi altså lager en powerpoint, som et slags spill. Skal legge ut PowerPointen her når jeg er ferdig, noe som sikkert blir i morgen, eller fredag. Etter skolen dro jeg hjem og slappet av frem til Don laget Chicken Quesadillas til middag. Kjempegodt!

Når vi skulle dra til kirken, så sa jeg at blir hjemme i dag, fordi jeg hadde mye lekser å gjøre, og ville gjerne gjøre de før debatten, og slippe å sitte oppe sent med leksene etterpå. Det likte ikke The Bohacs, så endte opp med at jeg fikk bli hjemme, men fikk ikke se debatten. Hørtes ganske så sure ut når de dro, men da de kom hjem så kom de med Oreo Blizzard fra Dairy Queen, så det var tydeligvis ikke så veeeeldig alvorlig :P

Gjorde leksene mine, før jeg spilte litt Fifa på Xboxen. Nå har jeg tatt en "Issue test" på MySpace, og om du velger "Me vs. The Candidates"-fanen så ser du hvor jeg står i amerikansk politikk på de viktigste sakene. Kan vel trygt se jeg ikke er noen republikaner...

4 kommentarer:

Anonym sa...

hei igjen martin!
ser ut som du gjør fremgang med å kontakte andre folk, og det er bra... men er litt skeptisk til den familien din... de virker jo veldig hyggelige og slikt, men hva syns du egentlig om å måtte bruke så mye tid i kirken? jeg vet jo selvsagt ikke mye om deg og din religiøse tilhørighet, men det virker som du ikke har stort utbytte av de mange timene(opptil flere ganger daglig?) du må tilbringe i kirken... var selv i kirken ca. 2 ganger(jul og påske) hele året mitt, så det finnes faktisk amerikanere som ikke er så fundamentalistiske når det gjelder deres trosretning... det er aldri for sent å konfrontere familien din med et problem, f.eks lage en ordning der du er med kanskje en gang i uken i stedet for hver gang. hvis de ikke godtar en nogenlunde fair deal, så kan du jo kanskje kontakte representanten din og høre hva hun syns, eventuelt skife familie hvsi det blir for ille...men det er selvfølgelig opp til deg å gjøre hva du vil ut av året over dammen ;)

Martin sa...

Altså kirken er ikke forferdelig, men for meg som ikke er kristen, så blir det for mye. Jeg vil selvfolgelig snakke med de om det, men når jeg så hvor irritert de ble i går når jeg skippet kirken pga. skolearbeid, så blir jeg usikker.

Det står at familien ikke kan tvinge meg i kirken, men spors om de bryr seg om det da.. Vurderer å snakke med områdereppen.

Jeg har ikke akkurat lyst til å få ny familie, for jeg har det nærmest perfekt her, bortsett fra kirken.

Anonym sa...

Hallo lille venn.

Syns ikke du skal lage så mye styr pga dette med kirken. Du kan jo snakke med de, men for all del, begynn ikke med at du skal skifte familie pga dette. De er jo kjempegreie da.
Det er da ikke så lang tid det er snakk om, så hold ut...

Kan du ikke ringe meg en dag så snakkes vi.

Klemz fra mamma

Anonym sa...

Hei du...
Enig med mora di der, du vet hva du har men ikke hva du får.
Prøv å hold ut, husk bestemor blir glad :-)

Er våken enda en time, bare ring...

Papps