fredag 26. september 2008

Torsdag 25. september

Eyooooooo!

I dag våknet jeg rundt 06.45, og etter å ha vært oppe to eller tre ganger for å spy i natt, så valgte jeg å bare ligge. Rundt 07.15 kom Laila inn på rommet og ba meg stå opp, dusje og gjøre meg klar slik at hun kunne kjøre meg til skolen. Fikk ikke til å forklare at jeg var syk, så jeg gjorde nå det hun ba om. Dusjet og følte meg nesten værre. Gjorde meg klar og gikk inn på stuen. Laila spurte meg om det var noe, og jeg sa jeg spydde i natt, og ikke følte meg helt bra. Hun tok tempen på meg, og jeg hadde visst feber. Så da var det tilbake til sengen og sove...

Rundt klokken 1, når Don slengte igjen døren for å dra på jobb, så våknet jeg, og fikk ikke sove igjen. Jeg stod opp, og tenkte at jeg like så gjerne kunne begynne med noen lekser. Åpnet boken, og fant ut at jeg heller ville ringe hjem. Ringte Mamma og pratet med henne i 32 minutt, før jeg begynte med leksene. Gikk til PCen for å sjekke en fakta om "Compromise of 1850" når Pappa ba meg ringe. Jeg ringte han, og snakket i noen få minutt...

Etterpå gjorde jeg lekser i et par timer, inntil Jeff og Laila kom hjem. Laila slappet av i en time, mens jeg gjorde enda mer lekser. Vi dro så til Arby's og spiste middag, og ingen bombe at jeg spiste chicken popcorn igjen! Det er så utroilg godt.

Videre kjørte vi til Great Clips slik at jeg kunne få klippet håret mitt. Det ble litt kortere enn jeg hadde planlagt, og jeg er ikke helt fornøyd, men det vokser da ut igjen etterhvert. Det er ikke krise, men jeg ville nok ikke klippet det så kort hjemme. Btw, amerikanske frisører er kjedelige, og ingenting i forhold til hjemme! Eneste positive her er prisen! Jeg hadde en coupon, så fikk halv pris, og jeg betalte $6,99, altså rundt 40 Norske Kroner.. Yessda!

Dro så bort på Ross, før vi dro til Wal-Mart. Kjøpte en pakke dividers til mattepermen min, og Laila kjøpte en ti-pakning med hvite poster boards, fordi hun ikke orket å kjøre byen rundt for å finne noen som solgte en og en. Wal-Mart gjør det, men de var tomme. Dro på Dollar Tree en tur før vi kjørte hjem.

Må bare få nevne noe rundt bensinprisen her nå.. Den er rundt $3,95 pr. gallon og folk går mann av huse for å kjøpe bensin. Det gjør at 80% av bensinstasjonene går tomme for bensin på ettermiddagen, og det dannes svære køer på andre stasjoner. Pumpene utenfor Wal-Mart fikk kjørt seg i kveld. Var rundt 100 biler i kø når vi dro hjem. Don fortalte når han kom hjem at motorveien (Ikke Interstate, men Highway) utenfor jobben hans stod stille den ene veien. Biler ville inn for å fylle bensin ved stasjonene, men dette dannet køer, langt nedover veien! Helt villt hvor gale folk blir når de hører om en mulig "krise".

Når vi kom hjem så gjorde jeg ferdig prosjektet mitt, og jeg er fornøyd. Spesielt når jeg gjorde dette på egenhånd, uten hjelp fra han andre dusten. Nå er jeg megatrøtt og skal sove! På skolen i morgen har jeg to prøver, en i Web Design og en i US History. I tillegg så skal jeg altså levere inn tre kapittelbonuser og et prosjekt i morgen! ENDELIG HELG SNART!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Flink gutt.

Håper formen er bedre, Martin.

Det var koselig å snakke med deg i går.

Du ble sikkert fin på håret...

Lykke til på prøvene.


Klemz fra mamma

Anonym sa...

Hei, sveis :-)

Bynne å savne brunost ja :-) Har itj foinni nå nordiske el norske butikka i Georgia da?

Håpe de ordne sæ me graduation for dæ. Du jobbe no godt for å få de te, så du fortjene de!

Æ sett no i soffan og har kommi heim fra Oslo i kveld. For me flyet kl 8 på onsdan og har seriøst tråkka Oslo roinnt de dagan her. Blæmma poinni fotan og gla for å vær heim ijæn.

Va en fin tur da me myttji kulturelt og kunstnerisk innhold + stort innslag av bønder i byyn. Har flira så my at æ e helt kaputt. Bli nok æ legg læng i mårra.

Synd du vart dåli her om daan da, men godt å hør at du eillers e fresk :-)

Du får ha ei kjæmpefin hælg! Kos dæ:-) Trønderklæm fra Tone E.

(Hehe! No ska æ sjå Thomas og Harald konkurrere i Senkveld-duell m Ylvis-gutta: Hvem er best til å være døv. Jada ;-) Bli vel klabb og babb tænke æ)

Anonym sa...

Jeg lurte på en ting.. Helt ærlig: ambefaler du å reise til USA 2 året på videregående eller bør jeg vente til collage? Er veldig usikker, men må bestemme meg snart om jeg skal søke for å reise dit neste år. Håper på svar!!:D

Martin sa...

"Jeg lurte på en ting.. Helt ærlig: ambefaler du å reise til USA 2 året på videregående eller bør jeg vente til collage? Er veldig usikker, men må bestemme meg snart om jeg skal søke for å reise dit neste år. Håper på svar!!:D"

Det er jo to helt forskjellige ting.. Jeg vil anbefale 2. året på videregående.