torsdag 4. september 2008

Onsdag 3. september

Våknet litt sent i dag, men slapp av, jeg rakk bussen med glans! Satt å irriterte meg litt over PCen min som ikke virker på bussen, mens jeg hørte på The Killers på iPhonen. Kommer som vanlig til skolen alt for tidlig, så jeg satte meg ned og bare slappet av før jeg endelig fikk bevege meg rundt på skolen. Er så latterlig at 1100 elever skal samles på et lite område (Kantinen + Bussområdet).

Fikk tilbake matteprøven vi hadde i går hos Mr. Levine, og jeg kan starte med å si at snittet for klassen var 50 av 100. Jeg fikk 47... Mr. Levine var veldig skuffet over klassen, men ville gi oss en sjanse til for å klare å få høyere karakter på denne. 25 poeng var denne verdt. Jeg aner ikke om jeg fikk riktig, men det er meningen at man skal få samme svar på ligningene, uansett hvilken metode man bruker, og oppgaven sa vi skulle gjøre de samme ligningene med to forskjellige metoder. Den første hvor jeg brukte substitutions fikk jeg to helt sære svær, som neppe var riktig, men når jeg brukte combinations fikk jeg -6 og 2 som svar. Høres litt mer rett ut. Det som var mest latterlig her var at Mr. Levine skrev hele fremgangsmåten opp på tavlen, slik at alle skulle få se hvordan det gjøres. Likevel ble det litt kluss for meg. Argh!

U.S History.. Nothing to report. Kjedelig time, hvor vi tok notater fra chapter 6.3, og svarte på spørsmål angående Louisianakjøpet, som jeg tror det heter på norsk.

I Web Page Design skulle man begynne med project 1 i Dreamweaver. Det starter på page 42 eller noe, og jeg endte dagen på project to, og side 130. Lett? Ja.

Så var det tilbake til Ms. Newsome, og gjøre ferdig en PowerPoint om bilforsikring. Ferdig på 2 minutt, så da ble det surfing resten av dagen. Men alt er jo blokket her, så fikk ikke til å blogge fra skolen...

Når jeg kom hjem så sjekket jeg opp hva jeg kunne gjøre med PCen, og bestemte meg for en short-term løsning ved å starte opp via en Linux Live CD, noe jeg bruker nå. Det funker absolutt ikke optimalt, så får håpe jeg får fikset PCen kjapt, så jeg slipper dette tullet.

Til middag dro vi til Pizza Hut for tredje gang siden jeg kom hit. Vi spiste pizza (selvfølgelig), og noe pastagreier som var med på et tilbud vi hadde liggende. Ble mett ja! Men det som var ltit artig her var det at en smellfeit kunde begynte å kjefte opp både sjef og servitør når hun skulle dra. Servitøren gjorde det ikke akkurat bedre når hun svarte tilbake når knden sa hun hadde attitude. Kunden har alltid rett, selv om det egentlig ikke stemmer! Det lærte jeg på skolen, right BeFs?

Dro til bible study, og jeg ble med til youth gruppen. Kommer til nok til å bli der resten av året, siden det er "morsommere" enn å høre på Gifford prate. I dag tegnet vi, og hørte på en dude prate om patterns i bibelen.. Yessda! Btw så er jeg fortsatt litt dårlig på navn. Folk kommer bort til meg og sier fks. "Hi Martin. How are you?" Og jeg bare "Uhh.. I'm fine.. How are you... Whoever your name is." Aner ikke hva halvaparten av folka heter.

I morgen aner jeg ikke hva som skjer, men det er skole selvfølgelig, før jeg vurderer å bare slappe av, sikkert gjøre litt leker, og spise mat! So long!

Btw, dere skuffer litt med kommentarene nå syns jeg... Besøkstallene er høye, men det er ikke antall kommentarer. :P

5 kommentarer:

Ole Karlsen sa...

Virker som bussen er et slit på deg, men se lyst på livet. Det er plenty med andre ting som kan gjøres bortsett fra Skolen.

Har du tengt å dra til Hawaii en tur?

Anonym sa...

for flere idiotiske historier om kunder som ikke alltid har rett;

www.notalwaysright.com

Anonym sa...

Hellu :-)

Har samme hukommelsa som deg på navn lillebroren din også. Presterte å kalle David for Oskar en dag tidligere.
Magne: - Kan du hjelpe meg Oskar?
David: - Jeg heter ikke Oskar. Jeg heter David."
Magne: Også da, kan du ikke hjelpe meg allikevel da?

Snakker altså. Han bruker husketeknikker istedetfor navn: hun med håret svart som bor i det hvite huset.
Store Anna. D.v.s. Storesøsteren til Anna. (Hun heter da egentlig Eva)

Og sånn ruller det og går. Lurer på hva du kaller folk jeg. Hehe :-)

Varmt hos deg enda? Her er det godt, men en del variasjon i vær og temperaturer. Forkjølelsesbølgen er i ferd med å velte inn over land. Fram med strikkegenser, store tekopper, vanter, halspastiller og kosepledd.

Nå hører jeg gulvene mine rope etter vask og etterpå er det lekser. Yeahyeah! Vi studenter får bare stå på! Klem til deg fra TEA

Anonym sa...

Kjekt å lese...!:D
Blitt gode venner med noen enda? Lett å få seg venner?

Anonym sa...

Hallo lille venn.
Ikke lett denne matten da nei.... Men du får nå bare prøve lell.
Her går alt bra. Jobber og jobber..

Været er så som så....

Hels alle.

Klemz fra mamsen