tirsdag 16. september 2008

Mandag 15. september

Hoy!

Dagens blogg blir rimelig kort, enkelt og greit fordi det ikke er så mye å fortelle egentlig..

Våknet aaaalt for sent i dag. Klokken 06.50 våknet jeg, og stakk i dusjen. Jeff var visst syk, så han stod ikke opp. Spiste frokost og pakket sekken, før jeg gikk ut å hoppet på bussen som var alt for sen i dag. Rundt 6-7 minutter senere enn vanlig.

Hadde som vanlig algebra 1 i første time, og fikk tilbake en prøve fra fredag. Den fikk jeg 80 på, noe som tilsvarer akkurat en A. Det var nest best i klassen. Føler jeg begynner å få taket på det nå, og skal klare å holde en A i det til semesteret er over. Gruer meg dog til denne end of course-testen som han prater om hele tiden. Dessuten skal jeg snart kreve at Mr. Levine gjør noe med bråkmakerne i klassen. Hvis han ikke løser opp i det, så må jeg prate med Mr. Nelson. Det er helt umulig å jobbe i timen. Den siste halvtimen bruker vi å få jobbe med en oppgave, og gang på gang på gang lar han folk jobbe sammen "så lenge de sitter i stolen", og det funker ikke. Folk går frem og tilbake, kaster papirballer og bråker.

I US History gjorde vi det samme gamle... Skrev notater, mens Coach Allen kommer med gullkorn på gullkorn. Aner ikke hvor han får alle vitsene sine fra. Deretter jobbet vi med en worksheet hvor vi skulle fargelegge og svare på spørsmål om diverse kjøp USA har gjort på landeområder... Ikke så veldig vanskelig med andre ord.

Web page design var som vanlig ganske så kjedelig.. Fikk tilbake prøven fra fredag, og vikk 100 på den, altså A+. Jobbet så saaaaakte med det neste prosjektet i boka, flerfoldige sider foran de andre i klassen. De jobber ubeskrivelig sent!

Dagen avsluttes hos Ms. Newsome i multimedia, og dette ble bare utrolig kjedelig. Vi fikk først tilbake en prøve, og en innlevering. A på prøven, og A+ på innleveringen. Klassen fikk beskjed om å gjøre ferdig en powerpointoppgave som vi gjorde på fredag, men den var jeg ferdig med, så da hadde jeg ingenting å gjøre den siste timen. Pratet litt smått med Tyler, samtidig som jeg leste om alle bygningene som har vært verdens høyeste.. Fra Burj Dubai som (sålangt) er på over 800 meter, og ned til de gamle pyramidene i Egypt.. Jes, lite å finne på...? Og btw, visste dere at å ligge to uker i luxus suite på Burj al-Arab for en person med privat butler koster omtrent 500 00 Norske Kroner? Bare en liten fun fact jeg fant ut da jeg surfet på nettsiden deres :P

På bussen hjem så drev jeg å snakket med Ashley, og AnnaLee, pluss en dude som satt ved siden av meg.. Han spørte noen om ett eller annet om de visste hva det betydde og det ble litt slik:


Dude 1: (Snakker til meg) So, do you know what something somthing (husker ikke hva han spørte om) is?
Ashley: Dude, he's not from here.. He's from....
AnnaLee: NORWAY..
Ashley: Yes, he's from Norway, that's were he's from..
Dude 1: For real? Like, for real for real?
Meg: Yup..
Dude 1: Dude, that's awesome.. So where is Norway?
Meg: Europe?
Dude 1: Cool, so can you speak some Europe for me?
Meg: Ehm, Europe is a continent...
Dude 1: Ok, talk in the language you speak then.. Which is?
Meg: Norwegian...
Og sånn fortsatte det.. Stupid Americans! :p

Når jeg kom hjem så slappet jeg av i et par timer, før jeg gikk på stuen, gjorde lekser og spiste middag. Etterpå så har jeg egentlig bare slappet av, og gjort klart ting for i morgen. Gudd najt folks!

4 kommentarer:

Mia sa...

hvordan i sorens navn klarer du aa faa A med 80??? jeg fikk B+ med 89!

Ole Karlsen sa...

Hah, amerikanerene virker treige :P
Jeg tror at læreren har et godt øye for deg =)

Anonym sa...

Do you speak Europeen???

Visse han ikke hvor Norge var hen??
Lærer vel ikke så mye om Europa på skolen kanskje....

Ha det fint.:-)


Klem fra mamma

Anonym sa...

Hei Hvordan opplever du bankkrisa i USA på nært hold? Er det mye om det i aviser og på TV og hvordan påvirker det vertsfamilien din. Hilsen Ellen