søndag 21. september 2008

Lørdag 20. september

Yohoy!

Dagen i dag har vært utrolig lang, og det er utrolig mye å skrive om dagen idag, så please be patient with me..

Dagen startet tidlig... Klokken 08.30 var jeg oppe og tok en dusj. Spiste en vaffel til frokost, før vi var på på ned til Atlanta. Turen innover til Atlanta tar ikke så veldig lang tid når man cruiser innover i 100 mph, noe som tilsvarer 160 kmh hjemme i Norge. Men når vi først kom inn i Atlanta, var det ikke bare bare å finne frem til CNN Center. Laila regnet med hun ville finne det, siden hun hadde vært der før, men det tok tid. Gater som var stengte, sære omkjøringer og diverse var grunnen til at vi var litt sent ute.

Endelig fremme på CNN Center så fant vi frem til bordet hvor Rachel og resten av hennes gruppe med utvekslingsstudenter satt. Husker ikke navnet på folket, men det var en fra Brasil, 3 fra Sør-Korea, en fra Kina, i tillegg til meg, og Ulrik fra NORGE! Fikk endelig pratet noen ord norsk, og det var utrolig deilig!

Rachel gikk igjennom det samle gamle med regler osv, i tillegg til at hun bablet om at vi ikke fikk til å ta diploma osv.. Jeg driter egentlig i det hun påstår, så lenge min rådgiver sier jeg skal få det til. I tillegg til dette, så sa hun at hun planla tre turer med oss i løpet av året, og dette var en tur til Disneyworld (!!), en til Williamsburg, Virginia, og en til Washington D.C. i slutten av året. Ja, jeg gleder meg! :P

Når vi var ferdige med møtet, spiste vi lunsj i food courten hvor vi satt, og Laila kjøpte Chicken Popcorn fra Arby's til meg.. Elsker det! Etterhvert beveget vi oss mot bilen, og bestemte oss for å ta en kjapp tur innom IKEA. Det ble igjen en spennende kjøretur. Vi slet med å finne frem, og vi endte opp ut på I-75 igjen, før vi fant riktig Exit, og kom oss frem. Må få nevne en ting før jeg skriver videre, og det er plasseringen av IKEA her. Utrolig smart av IKEA og plassere den midt inne i Georgia Tech campusen, og i mellom studentboliger osv. Kudos til IKEA for det. Skilting derimot.. Det var totalt fraværende.

Selve IKEA er ikke så mye å skrive om, men godt å se svenske varenavn osv igjen. Jeg fant et lite skrivebord jeg endte opp med å kjøpe, og det kostet ikke mer enn $25. Kjøpte meg også skandinavisk godteri og kjekse på vei ut! Yahooo! Vi kjørte hjem til Cartersville, og dro innom Ingles før vi kjørte hjem. Da var klokken rundt 4.30, og vi hadde vært ute å fartet i 7 timer ca.

Slappet av i noen minutt før jeg monterte flatpakken fra IKEA, og snakket med Ulrik på MSN. Skrivebordet ble fint det, og aldri har det vært så enkelt å sette opp en flatpakke fra IKEA. Imponert over meg selv i dag...

Etterhvert dro Laila og Don bort, og da slappet jeg av med PCen og spilte Bloon Tower Defense 3. Utrolig artig spill... Josh kom over, og vi bestilte 3 pizzaer fra Pizza Hut. Etterhvert kom Tiffany over en liten tur, og vi så på en musikk DVD på Xboxen.

Når folket dro, så gikk jeg opp igjen, spiste ferdig maten min, spiste biler, og slappet av frem til nå. I morgen er det kirke igjen, og ergo så må jeg opp tidlig igjen i morgen også. God natt folkens!






6 kommentarer:

Anonym sa...

Hørtes gøy ut! Bra du oppdaterer ofte :D

Anonym sa...

Savne dæ!

Klæm fra TEA

Anonym sa...

Hei på deg.

Høres ut som det var en hyggelig tur. Kjekt å treffe flere studenter og vil jeg tro.

Blir kjekt å få litt turer gjennom året, sånn at du får sett litt forskjellig.

Flink til flatpakke og du da.... Da skal du få prøv dæ når du kjem heim og....

Vi snakkes lille venn.

Koz fra mamsen

Anonym sa...

Jeg kjenner Ulrik! Hils han fra meg :-) Ellers, fin og oversiktelig blogg. Bra at du oppdaterer ofte, det tror jeg du kommer til å være takknemlig for når du er hjemme igjen.

Unknown sa...

Heyhey, du har kjøpt samme skrivebord som jeg har jo :) Koster 149kr i Norge. Jeg driter i tastaturtingen jeg da, så den har jeg ikke montert.

Anonym sa...

Hei Martin,

Her er en ide: Hvis det tilbyes, sa sleng deg pa et debatt kurs. Det vil du laere mye av, en ordentlig utfordring.
Tordis