fredag 12. september 2008

11. September - We Will Always Remember

Good morning my fellow Americans... eller Nordmenn!

I dag stod jeg opp til vanlig tid, og var ubeskrivelig trøtt. Fant ingen god frokost idag, så ble Lucky Charms. Det smaker ikke godt klokken 07.00 om morgenen... Wal-Mart å kjøpe vaffler i morgen? JAAAAA! :P

Satt på bussen og håpet at vi kom frem litt tidlig idag, og jada, 3 minutter tidligere enn vanlig. Jogget inn på skolen og bort til klasserommet til Mr. Satterfield. FBLA hadde intro meeting før skolen i dag. Fikk med meg at det er veldig mange oppgaver man kan gjøre, og jeg får sannsynligvis bli med på FBLA konferanse i Athens (Ikke i Hellas nei) i november. Koster rundt $70 å bli med, men skal visst være et bra opplegg.

Gikk til Mr. Levine i 1st period, og hadde algebra. Akkurat nå jobber vi med eksponenter osv. Jeg føler det er enklere enn "Solving linear inequalites...", men vi må nok tilbake til det igjen senere i høst. Fikk tilbake progress report, men den var feil, så fikk beskjed om å komme tilbake senere for å hente den oppdaterte. Fikk 68%, men han glemte å ta med en prøve som jeg fikk tilbake idag, og stolt som jeg er så må jeg bare si hvor mye jeg fikk... *trommevirvel, takk!* 103% :D Jeg, Martin Flikkeshaug fikk 103% på en prøve i algebra :P (Vi trenger ikke nevne at det var andre gangen vi tok prøven, og jeg fikk bruke den gamle til å se over, men slik er det her)

Gikk så videre til US History og hadde den prøven jeg nevnte i går. Chapter 1-8. Var heldigvis bare 100 spørsmål, så det gikk helt greit. Med helt greit så vil det si rundt 70%, noe som er ganske dårlig. Må ha 68% for å ikke faile prøvene. Fikk tilbake progress report her og, og karakteren står lengre ned.

Web Page Design igjen.. Startet med å gjøre 30 sider i boken, før jeg gikk ned til Mr. Levine og fikk tilbake progress reporten der og. Og ja, jeg ble glad, overrasket, og alt det der når jeg fikk karakteren. Tilbake på rommet til Mr. Satterfield fikk jeg nok et ark med min karakter, og der kan jeg nesten ikke være mer fornøyd. Vi gikk så igjennom ALLE spørsmål vi har på en prøve i morgen, og vi fikk ta notater.. Ehm, easy 100, anyone?

I multimedia hadde vi en liten multiple choice test, før vi fikk nok en progress report, og etterpå gjorde jeg ferdig en oppgave hun ikke hadde fått gitt meg karakter på. Så nå er du sikkert spent på hvilke karakterer jeg har?

  1. Algebra 1 - A
  2. US History - F (stryk)
  3. Web Design - A
  4. Multimedia - A
Yes, den stygge US History karakteren ødela litt for meg, men det er kun en oversikt over hvordan vi ligger an, så ikke noe å skrike for enda. Må bare bli flinkere til å gjøre alle leksene i US History.

Etter skolen har jeg gjort lekser (haha...!), spist mat og nerdet pc. Har egentlig bare kjedet meg i dag. Så en episode av One Tree Hill, før jeg gikk på rommet og så på Obama intervju på CNN. Det er også, som alle vet, 11. september i dag, og det betyr at det er syv år siden fire kaprede fly traff tre av sine mål, mens Flight 93 styrtet i Shanksville, Pennsylvania. Jeg markerer dagen stille med et lite dikt, og ikke så mye mer enn det. Er ikke noen big deal for folket her lengre, dessverre.

We mourn the lost,
We sit and cry.

We were the fortunate ones,
We didn't die.

They suffered,
They went through pain.

We watched it on T.V.,
While they went insane.

Now we must fight; we must die,
While they watch; while they stand by.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei igjen.

Kjempestolt at du klarer deg så bra, gutten min.
U.S History blir bedre den og... Føler det på meg...

Fint dikt forresten. Fikk tårer i øynene.

Klemzzzzzz

Anonym sa...

Hei! Fint dikt. Tiden har gått utrolig fort , de 7 årene egentlig ;/ syntes ikke det virker så lenge siden det skjedde.

Også lurer jeg forresten på når du du kommer til å publisere de spørsmålene om utveksling i bloggen din?

Kjempe fin blogg!

Emilie

Martin sa...

Hei, Emilie. Jeg har publisert de svarene:

http://martinflikkes.blogspot.com/2008/08/sprslsrunde-1.html