onsdag 27. august 2008

Spørsålsrunde 1

Yes, da kommer svarene på spørsmålene dere hadde. Jeg litt skuffet over spørsmålene dere kom med, men uansett så har du svar her:

Hvordan er reglene på innetider osv? Kan man overnatte hos noen?
Nå har ikke jeg testet dette enda, men jeg vil tro jeg har en innetid rundt 11 på ukedager, og midnatt i helgene. Å overnatte skulle visst ikke være noe problem, så lenge vertsfamilien visste hvem det var. Dette varierer fra familie til familie selvfølgelig.

Blir jeg senior eller junior? Hvilke fag må jeg ta?
Dette er noe som er helt opp til skolen, og fylket ditt. Mange skoler har regler som gjør alle utvekslingsstudenter til juniorer, mens andre lar de være junior, men likevel få være med på graduationseremonien. Hvilke fag du må ta avhenger av hvordan du får året godkjent i Norge. Ettersom jeg ikke får mitt år godkjent, så kunne jeg velge det jeg ville (i teorien), men fikk tildelt noe som passet meg.

Hva er Senior project?
Har ingen anelse, men folk sier det er et prosjekt for seniorene.. :P Tror man jobber og hjelper til i nærmiljøet for en dag, uke eller hva det er. Jeg aner ikke rett og slett.

Hva er den normale alderen for å begynne å drikke i USA?
Rundt 14/15 sier de på skolen her. Det eneste jeg er sikker på, er at mange begynner like tidlig som andre deler av verden. Man må være 21 for å kjøpe alkohol her borte, men det stopper tydeligvis ikke mange. Mandager så går freshmens rundt å babler om hvordan de ble full i helgen. Coach Allen elsker å gjøre narr av de i klassen.

Hvem reiser du med, og hvorfor?
Jeg reiser med Speak, fordi jeg hadde hørt veldig mye bra om de før jeg søkte. Da spesielt igjennom bloggen til Jon Nedrestøl, samt samtaler med han på MSN. Var inne å snuste på EF i september, men i oktober i fjor så søkte jeg med Speak

Når ble du akseptert for å få reise?
Hmm, jeg søkte 1. oktober 2007, hadde intervju dagen etterpå. Den 16. oktober ble jeg akseptert og fikk masse ekstra søknadspapirer i posten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hvorfor skuffet over spørsmålene? Hvorfor ville du ikke reise med afs?