torsdag 7. august 2008

So, do you want an State of Georgia diploma?

Hoyoyoy!

Først vil jeg gratulerer min lillebror Magne som hadde bursdag i dag (i går norsk tid), og jeg regner med han fikk masse fine robotgaver.. Må se om jeg finner noen roboter her borte som jeg kan sende over.

I dag stod jeg opp rundt klokken 10, tok en dusj og spiste som vanlig Honey Combs til frokost. Jentene dro på shopping, så jeg ble bare sittende å se på ESPN hvor nyhetene ang. Brett Favre gikk omtrent i reprise i en time. Unntak: reklamepauser.

Det skjedde ingenting inntil klokken 4, når Laila kom hjem og tok med meg og Jeff til Mr. Silver (rådgiveren) på Cass High og fikk meg registrert på skolen. Han spørte omtrent med en gang om jeg ville ha en "State of Georgia high school diploma?", og da tenkte jeg kjapt at ja faen, jeg vil jo graduate! Men det betydde at jeg måtte ta masse diverse akademiske fag, som math, science og greier. Men etter en titt på mitt transcript fra Norge så droppet mit naturfagene (som vi kaller dem i norge), samt økonomi og litt sånn. Jeg skal se hvor hardt det blir, men det hørtes ut som det ville bli hardt å klare det, og jeg ville være den første i staten om jeg kom meg igjennom. Da skjønte jeg raskt at dette vil bli hardt og vanskelig. Han brukte en 30 min på å sette sammen en timeplan for meg, og dette endte han opp med:

  • 1st period: Algebra II (Mr. Zmistowski)
  • 2nd period: U.S. History (Mr. Allen)
  • 3rd period: Web Page Designs (Mr. Satterfield)
  • 4th period: Multimedia Presentations (Mrs. Newsome)
  • 5th period: 12th Advisement - Homeroom (Mr. Stauffer)

Så det ble ikke så værst likevel, men skal ta en prat med Mr. Silver og høre om jeg heller kan få delta på graduation seremonien og heller få et "certificate of participation" eller noe sånt. Jeg tror det kan bli hardt i det andre semesteret om jeg får kun akademiske fag da. Jeg blir tydeligvis senior, men på timeplanen står det grade level 11, så aner ikke helt hva det betyr.

Jeg fikk så et kart, og vi gikk ruten mellom klasserommene mine. Heldigvis har jeg perioder ute i brakkene, samt to timer i to klasserom rett ved siden av hverandre. I morgen skal jeg møte opp i homeroom for første time, før jeg da drar til Algebra II.

Når vi var ferdig på skolen, så dra vi bort på Ingles for å kjøpe litt ekstragreier for middag, samt et nytt brett med vann.. Er sinnsykt irriterende at man ikke skal drikke vannet i springen her. Middag i dag var kylling og ost, innbakt i wraps eller hva man kaller det. Faktisk ganske godt.

Da nærmet klokken seg 7.30, og det betyr kirke. Vi kjørte ned til Church og Christ og hadde rundt en time med bible class. I dag var det sjefen til Laila som pratet, han rike duden jeg snakket om tidligere. Etterpå dro vi ned på Dairy Queen og jeg kjøpte meg en Oreo Brownie Earthquake, noe som var sinnsykt mettende.

God natt, og ønsk meg lykke til på skolen. Jeg gruer meg!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Lykke til på første skoledag&jeg håper du klarer ta diplomen! :D

Anonym sa...

Hallo gutten.
Det går sikkert bra på skolen selv om det høres vanskelig ut. You are a figther.......

Lykke til og stå på.
Hils alle fra meg.

Klem fra mamma

Leonie sa...

Håper alt går bra første skole dag! Kjenner jeg bli bekymret for vekta når jeg leser hva du spiser hver dag ;p

Anonym sa...

Det er slik at du må klare diplomet for å få året godkjent i Norge? Eller er det ikke så alvorlig som jeg tror?

Anonym sa...

Lykke til med skulen :) går sikkert fint

Anonym sa...

Du har klart verre ting før Det går helt sikkert strålende :-) Lykke til!

Klem fra Tone Elisabeth

p.s. vi ska hjælp dæ me læksan vi Martin ;-) Klæm fra Emma og Magne

Anonym sa...

Hallo Martin

Dette går bra, vis dem at du klarer det du. Lykke til:)

Greta

theeasilyamused sa...

Hei Martin.

Hehe, kom tilfeldigvis over bloggen din og leste spent gjennom alle innleggene dine. Var i USA selv for snart fire år siden ;)
Det går helt sikkert kjempebra med skolen og fagene! Det er ikke like vanskelig som her i Norge, så du gjør det nok bra tenker jeg. Spesielt algebra2 som du allerede har hatt mesteparten av her hjemme.

Gleder meg til å lese mer om hvordan det går der borte!

-Lene

AG sa...

Hei Martin! Hvor stor er skolen din? Min skole har 2200 elever, og for min del er det altfor mye. Men blir vel vant med det etterhvert..

AG sa...

Sa du at du kom til å bli den første utvekslingsstudenten i Georgia som graduater?

AG sa...

Å okay. Min søster graduated i Georgia, men jeg har ikke hørt om noe diploma, så det er godt mulig, det :)