fredag 8. august 2008

I Pledge Allegiance to the Flag...

Hoyoyoy...

Da sitter jeg her i sengen, etter første dag som seniorelev ved Cass High School. Det har vært en dag med mye nerver, og sinnsykt mye informasjon.

Stod opp tidlig, 06.30 for å være nøyaktig. Tok en dusj, og spiste frokost og lurte på når de andre skulle stå opp. Jeff kom seg opp etterhvert, og klokken 07.50 ca, så kjørte vi ned til Cass High, hvor vi gikk til hver ende av skolen, og nå var jeg helt alene.

Jeg fant raskt mitt første klassrom, homeroom, hvor min "klasseforstander" holder til. Mr. Stauffer er navnet hans. Kom raskt i kontakt med en av jentene som satt til venstre for meg, og hun presenterte meg for Amber, Britney og alle de andre som jeg ikke aner navnet på....... Og to av guttene tok av når jeg sa jeg skulle spille fotball. Heldigvis spørte de ikke om jeg var god eller ikke. De trengte bare en utlending på laget, sa de.

Etter en 20 min hos Mr. Stauffer gikk vi ut til 1st period, hvor jeg har Algebra II. Læreren er sikkeilig kul, Mr. Zwistowski er hans navn. I starten gikk det fint, da han bare gikk igjennom endel praktiske ting, men så gikk han over på eksempler på ting vi skulle gjøre dette semesteret, og da trodde jeg at jeg skulle dø. Ikke nok må jeg regne matte igjen, men jeg må samtidig som han forklarer, prøve å oversette dette til norsk, slik at jeg har de norske matteordene i bakhodet. Ikke lett, men jeg skal prøve.

2nd period hadde jeg hos Mr. Allen i U.S. History. Utrolig spesiell type, men så lenge vi er greie med han, er han grei med oss. Klasserommet hans var btw sinnsykt kaldt! Jeg satt rett under en av de 28374982 viftene på det rommet, og han sa at de kommer til å stå på året rundt, siden det er så varmt ute. Er utrolig mye vi skal igjennom, men jeg klare 8/17 på en quiz om U.S. History idag, mens mange andre hadde 4-5.. Stolt, huh?

3rd period. Web page design med Mr. Satterfield. En utrolig grei type, som jeg tror jeg kommer til å like. Han fikk raskt med seg at jeg var fra Norge, og fikk frem i klassen at vi tar omtrent $8 for en gallon bensin i Norge. Da var diskusjonen i gang, og folk begynte å grave om minimum wage and stuff.. Han spurte også om noen hadde laget Websider før, og om noen hadde brukt Dreamweaver. Jeg rakk opp handen, som eneste i klassen, og Mr. Satterfield sa at jeg kom til å få lære bort mine skills til resten av klassen.. ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ help, anyone?

Så var det endelig lunsj, og jeg spiste sammen med en dude jeg ikke aner hva heter, og en jente som heter Jordan. Ikke at jeg rakk å spise så mye, pga. den sinnsyke køen i kantinen, men det var greit å få sett hvordan det foregår. Ikke hadde jeg fått mitt student number heller, så hun dama i kantinen måtte skrive ned navn og sånn dritt på meg.

4th period, multimedia. Her har jeg Mrs. Newman, og vi har klasserom i den nyeste computer laben på skolen. Nye pcer får vi i løpet av neste uke. Her hadde vi bare små spill for å bli kjent med hverandre. Dog var denne klassen utrolig høylytt, og jeg tviler på at den vil bli så artig som navnet tilsier.

Etter skolen dro jeg hjem sammen med Jeff og har etter det bare slappet av i sengen med PCen, spist left overs som Laila varmet opp til meg, og sett Last Comic Standing-finalen. I morgen er det ny dag med skole, før det er helg. Hva som skjer da, aner jeg ikke. Men jeg skal prøve å få kjøpt meg en mobil, og en IP-telefon til pcen.

See y'all, og keep the comments comin'!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Høres jo morsomt ut! Gruer meg nok mest til skolen sjøl...

Løkke te vidare!

~ Vierett

Anonym sa...

Første skoledag høres nervepirrende ut ja. Men du kommer nok inn i det etter den første uka :) Spennende å følge med på dette!

Anonym sa...

hei hei Martin hørets ut som du koser deg på skolen det er bra og det er bra at fleste parten er snille mot deg det er jeg veldig gla for og hør. Men ikke vær red jeg leser på siden din vær d og skriver så ofde jeg kan hilsen emma

Anonym sa...

Hallo.

Oh, what a day... Høres ut som du greier deg bra. Kommer nok inn i miljøet ganske raskt tenker jeg.
Og tenk at du skal spill fotball igjen da... Det blei jeg glad for, det blir kjekt.

Kos deg masse.

Kos fra Mams

Unknown sa...

Hoyhoy kis!
Du er litt av en aktiv blogger er blitt.
Du inspirerer meg, skal se om jeg kan skrive noe stuff når jeg begynner på jobb igjen på mandag (har hatt pappaperm vettu :p)

Virker som du får en kul tid der borte, og fortsett å blogge!

Anonym sa...

Hei Martin !
Har nu begynt å lese din blog, og skal forsette med det når jeg er tilbake i USA. Da skal også bestemor få følge med. Aldri for sent å lære noe nytt.
Ikke vær redd for å påta deg nye utfordringer på skolen, husk at man lærer mest av sine feil. Når du først har kommet inn i det,blir det liksom et aha øyeblikk: What was the big deal?
Hyggelig at du kunne lage hamburgere til familien. Du får lage et norsk måltid en gang, noe du liker godt, siden det høres ut som de er glad i mat. Oppskrift kan du få tilsendt hjemmefra.
På tirsdag skal familien din til meg på middag. Vi snakkes.
Tordis

Anonym sa...

Skal du gå allmenn påbygging?
Hvilken "type" matte har du?