fredag 15. august 2008

Mr. Fish - Mr. Flishaun - Whatever, Mr. Martin

I dag er jeg trøtt og sliten, og orker nesten ikke blogge. Ikke at dagen har vært så veldig slitsom, men det har vært en slapp dag.

Vi gikk ut tidlig for å rekke bussen i dag, og da var hun selvfølgelig forsinket. 10 min forsinket for å være nøyaktig. Vi rakk likevel å komme tidsnok på skolen, og jeg fant klasserommet for Algebra I. Det var et helvette for å være ærlig. Læreren er en gammel nisse som krever at man sier Sir og Maam og alt det styret, samt kalle folk med etternavn. Det er det jo bare å gi opp på meg med en gang. Klassen er full av homies som kaster papir overalt, og snakker konstant. Jeg liker ikke klassen, men det ser ut som det ikke blir så veldig mye lekser i den klassen. Vi får se, siden jeg skal gi det en sjanse.

Mr. Allen går meg på nervene, og U.S. History er forferdelig. Ikke at stoffet er for vanskelig, men han går så fort frem at det er umulig å lære noe om temaet. Hver gang jeg går ut av det klasserommet og går til Mr. Satterfield i Web Page Design, så føler jeg at jeg endelig kan puste. U.S. History kommer til å være et slitefag resten av året.

I lunsj i dag så spiste jeg en pizzabit, og endelig fikk jeg lov til å taste inn student ID# som jeg fikk i går. Da ble kantinedama glad... Gikk så ut og slo av en prat med campus policen, som forøvrig freaks me out. Jeg er ikke vandt til å ha en politimann som går rundt på skolen med våpen hele tiden.. Hyggelig fyr, men dog litt skummel.

Etter lunsj så er det som dere burde vite nå, Multimedia. Vi gjorde ingenting i dag heller, men Ms. Newsome satte på The Net som vi skulle se. Jeg skjønner ikke den filmen. Sandra Bullock spiller i den og greier. Etter skolen hentet Miriam oss, og vi dro hjem for å gjøre oss klare for å dra til Atlanta Intl.

Vi dro innover i fem-tiden og var fremme rundt 6.30... Sinnsykt med trafikk inn til Atlanta, og jeg er glad jeg ikke kjører den veien hver dag. Vi spiste på en sandwichrestaurant inne på Atlanta Intl. før vi etterhvert sa hadet til Miriam, som nå har dratt tilbake til Tyskland.

Vi kjørte hjem, og tenkte å stoppe på IKEA en tur, men vi kjørte av på feil intersection, og fant ikke frem. Vi ble irritert og kjørte hjem. Gjorde ferdig leksene, før jeg nå har gått å satt meg i sengen.

I morgen er det endelig helg, og jeg håper at jeg kan slappe av. Om ikke Ben og Gareth inviterer meg til å gjøre noe i helgen da. Vi får se! Legger ved et par bilder fra i dag.





6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Flikkeshaug er vel ikke det letteste navnet å uttale...
Men Mr.Martin er jo fint...:-)

Stå på og god helg.

Mamma

Anonym sa...

Et par nye uttalelser som føyer seg inn i rekken av FlikkesSAU, Flikkflakk, Flikkesen..... joda de klarer det i Norge også:-)

Her er det siste helg før skolestart, så snart er vi alle i samme situasjon som deg. Skolearbeid og den evige kampen mot klokka. Gleder meg til høstferien allerede.

Håper du blir invitert på noe gøy i helgen. Kos deg! Klemmer, klemmer og atter klemmer fra Tone Elisabet, Emma og Magne

Anonym sa...

Hei Martin

Alle nye fag er vanskelige i starten, det går nok bedre etter vært... ta tiden til hjelp
Det gjør jo det ikke bedre at all undervisning er på et annet språk......

Jeg, Emma og Magne drar en tur på Storlien i kveld, på hytta til Tranø. I morgen drar vi til Åre for å bade, er hjemme i morgen kveld tror jeg, så du får ringe da.

Papps

Anonym sa...

For et.., eh, ..positivt.. innlegg..

Anonym sa...

Hei, jeg bare lurer på en ting. Har du T-matte? Og hvis du har, godkjenner skolen din Algebra 1 som T-matte?

Martin sa...

Huh? Jeg hadde ingen matte i Norge i fjor jeg.