lørdag 16. august 2008

"Listen up. I need all teachers and students to listen carefully..."

Heeei!

I dag har det skjedd så sinnsykt mye, så denne bloggen kommer til å bli langt, samt at det er endel bilder i bunnen.

Skoledagen i dag startet helt vanlig.. Early bell, tardy bell, Pledge of Alligience og announcements... Og igjen så er algebra I forferdelig. Læreren er håpløs, og det gjelder også studentene i den klassen. Bortsett fra meg og et par til selvfølgelig.

Etter lunsj i dag så ble uten noen forvarsel alle dører stengt, og vi ble nektet å gå på do. Vi fikk så vite at det var lock down på skolen, og ingen kom seg ut eller inn. Ms. Newsome trodde det var narkotika hunder som skulle søke, men hun fikk heller ikke noen beskjed om hva som skjedde. Jeg ble jo litt skremt, men det var likevel spennende. Vi fortsatte undervisningen, men ingen fikk som sagt forlate rommet.

Ca. klokken 3.10 så begynner han fyren på intercommen å snakke.. "Listen up. This is very important. I need all teachers and students to listen carefully on what I have to say..." Det viste seg at det hadde skjedd noe i nærmiljøet rundt skolen, men han sa ikke noe mer om akkurat hva som hadde skjedd.. Vi fikk fikk beskjed om at når han ringte ut så skulle alle gå rett inn i bussen sin, eller rett inn i bilen og kjøre hjem. Ingen fikk være utenfor skolen etter skoleslutt uten en grunn for det. På vei ut av skolebygningen fikk jeg dette skrivet fra Mr. Nelson:


Ettersom bussen jeg tar er innom Cartersville High og et par elementary skoler før den kommer til oss, så måtte vi vente en god stund før den endelig kom. På bussen ble jeg sittende å snakke med Carmin og et par andre jenter. De trodde meg ikke når jeg sa jeg var fra Norge, men til slutt så fikk jeg overbevist dem ved å snakke norsk til dem. Endelig hjemme så sier Don at vi kan dra å se på en Braves kamp i kveld. Yay, tenkte jeg, og trodde han snakket om Atlanta Braves, men da tok jeg feil. Han snakket om farmerlaget, Rome Braves. I motsetning til Turner Field som har plass til over 50 000 tilskuere, så har State Mutual Stadium plass til drøye 5 000. Snakket også med Pappa og Emma litt på telefonen før vi dro. Men de var i Sverige, så samtalen ble svært kort.

Vi kjørte innover til Rome, og spiste på Arby's før vi dro bort til stadion. Vi satte oss ned akkurat når spillerne kom inn på banen. Tre jenter sang nasjonalsangen, før vi endelig var inne i first inning. Jeg skjønte ikke en dritt og prøvde å følge med. Andre inning. En liten jente som sitter BAK han som skal slå, får en ball midt i trynet, blod og gørr ftw. Jeg blir redd og håper at kampen blir ferdig snart, så jeg kan komme meg ut.

......8th inning. Braves får to poeng, og leder 1-4. Vi velger å dra for å slippe trafikken ut på veien hjem. Jeg skjønner fortsatt svært lite, og tror nok ikke baseball er helt tingen for meg. Men det var en fin kamp, og man kom veldig nært på spillerne. Se litt på bildene under for å se hvor vi satt.

Endelig hjemme så blandet jeg en kanne Kool-Aid grape, og satte den i kjøleskapet. Nå sitter jeg her, og har altså blogget. I morgen er det lørdag, og jeg planlegger å sove lenge.

Tilslutt vil jeg gratulere Lotte som endelig har fått vertsfamilie, i Ridgecrest, CA.







6 kommentarer:

Anonym sa...

Litt av en dag.
Hvilken sport er det som er størst i lokal-området ditt?
Baseball?

Anonym sa...

Hallo.
Jøye meg for en dag da... Håper det var udramatisk for deg. Vet du hva som egentlig skjedde da?

Klemz fra mams

Anonym sa...

Hei lille venn.

Hører du ar det bra. Å litt spenning i hverdagen er jo greit vel... Men vær forsiktig.
Hils alle fra meg.

Klemz fra mormor

Lene sa...

Baseball suge, va på Brockton Rox kamp i Boston, fytti baseball e ikke min type sport nei!:P

Hørtes litt skummelt ut med lock down ja, Åshild sin skole hadde og d:S

John Tore sa...

Baseball er en veldig spennende sport bare man setter seg inn i reglene. Men du må innrømme at å komme inn på stadioen er en fantastisk følelse bare det!

Martin sa...

Ja, baseball er jo en fascinerende sport, men det er ikke noe for meg. Stemningen på stadion var jo fantastisk!