søndag 24. august 2008

Lørdag 23. august

Ok.. Så et spørsmål; Pappa, hvorfor er du oppe klokken 04.30 på en søndagsmorgen?

I dag sov jeg ganske lenge. Til halv elleve tror jeg det var. Stod opp og fikk servert omelett til frokost av Laila. Jeff hadde dratt bort kvelden før, etter jeg la meg, og Don var på arbeid. Så jeg ble med Laila ned til Wal-Mart og vi fylte igjen opp en hel handlevogn med mat. En ting jeg irriterer meg over her borte, og det er at de tar en pose for en vare (ca.), slik at man ender opp med nihundreogtoogsytti bæreposer etter en kort handlerunde. Glad man ikke betaler 75 øre for posene her borte ihvertfall. Det er også veldig laber kvalitet på de bæreposene her, bare nevner det.

Kom hjem, og Laila måtte dra nesten med en gang for å kjøre Jeff og trommesettet, bort til en kompis hvor de skulle spille på en bursdag. Jeg ble hjemme, og satte meg ned med Pop-Tarts, Pringles, Cola og CNN på TV. Obama presenterte Joe Biden som sin running mate, og ja jeg er liiiiitt skuffet. Ikke at Biden er en dårlig kandidat, for det er han ikke, men fordi Obama hele tiden har sagt han vil tenke nytt, tenke fremover. Biden har vært i Senatet i over 35 år. Men når det er sagt, Obama-Biden for White House kommer til å bli helt rått, og det viste de allerede i dag med hver sin korte lille tale. Obama nevnte ikke McCain med et ord (muligens med vilje), mens Biden bruke ikke mange minuttene før han "hakket" på en McCain som blant annet har sagt at, qoute: "Ingen har støttet Bush angående krigen i Irak og Afghanistan så mye som jeg har". Men det beste var når han snakket om hvor mange her i landet som sitter rundt kjøkkenbordet om kvelden, når ungene har lagt seg, og lurer på hvordan de skal betale regningene sine. McCain trenger ikke tenke på det, han tenker på hvilket av de syv kjøkkenbordene han skal sitte ved... Sånn hvis dere ikke har fått det med dere; McCain husket ikke hvor mange hus han eide, men svaret er syv.

Etterhvert kom Laila and Jeff hjem, og vi gjorde oss klare for å kjøre til Mountasia. Stoppet i Drive-Thruen på McDonalds og jeg hadde Chicken McNuggets, og en cola. Kort forklaring på hva Mountasia er. Det er en liten familiepark/fornøyelsespark whatever, som ligger like utenfor Kennesaw. For $18,99 kan man kjøre så mye Go-Kart man vil, Bumper Boats eller minigolf. That's pretty much it. I tillegg har de en hel haug av sånne spillmaskiner inne. Under den første runden med Go-Kart, så startet jeg i tredje posisjon, og endte også som nummer 3. Klarte ikke passere hun foran meg før siste runde, samt at Don passerte meg like før siste runde. I den andre runden gikk det derimot veeeldig mye bedre. Startet i siste posisjon (av 10 stk tror jeg), og endte opp som nummer 4 eller 5 etter å ha vært nummer 2 lenge. En dårlig manøvre like før siste sving på nest siste runde ødela pallplassen for meg. Artig, men ingenting i forhold til kartene på Bowling 1 & Go-Kart fks. Fantes jo ikke fart i det hele tatt.

Bumper boats var kjeeedelig, og jeg ble passe våt etter en nisse presset meg inn foran fontenen rett før det var ferdig. Jeg klarte 4 minutt og 30 sek uten å bli våt, men klarte altså ikke å holde meg tørr gjennom hele greia. I minigolf tapte jeg med 2 slag på Don, etter å ha vært up 3 etter første 8 hullene. På hull 17 fikk jeg hole-in-one, og da konsentrerte jeg meg ikke.

Stoppet på QT og kjøpte brus + hot dog før vi dro hjem. Nå sitter jeg her, lader/syncer iPhonen og skriver denne bloggen. I morgen er kirke igjen.. Yay.

Så over til noe annet. Jeg husker Ane Vilnes gjorde dette i vår når hun var i USA, og jeg tar å følger det litt opp nå. Jeg kommer til å bruke en hel post bare på å svare på spørsmål fra dere som måtte lure på noe. Skal du reise ut neste år og lurer på ett eller annet. Bare legg igjen en kommentar, eller send en mail til martin.flikkeshaug@gmail.com. På mandag vil jeg samle opp alle spørsmålene, og besvare så mange som mulig. Det vil da være mulig for dere å lese dette på tirsdag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei lillegutt

Kanskje jeg er opp og ser på synkronsvømming eller noe sånt

Papps

Anonym sa...

Hallois :-)

Blir mer og mer amerikansk slang og ord i tekstene dine ser jeg. På tide å ringe hjem og vedlikeholde norsken?????
Jeg skal snart dra avgårde på fotballcup med Emma og i morgen er det tilbake til skolebenken igjen. Du får ha en fin skoleuke du også :-)

TEA

Anonym sa...

Hallo gutten.

Sorry at æ ikke var hjemme igår da du ringte, men prøv igjen du....

Heia Norge.....

Klemz mamsen

Anonym sa...

Jamen så er jeg da lige klar med et spørgsmål på dansk, med få norske ord:

I Danmark (og sikkert også Norge) er det ganske normalt, at unge begynder at drikke alkohol når de er 15-16 år, nogle endda tidligere. Vet du, hvornår den normale alder for å begynde å drikke alkohol er i USA?

Så vidt jeg ved, kan man først købe alkohol i USA når man er fyldt 21 år. I Danmark skal man blot være 16 :P

// Andreas (Du kjenner mig sikkert bedre som AaB-ern :P)

Cami sa...

Biden virker grei, men han er vel relativt hypokritisk. Da han stilte som presidentkandidat mot Obama nevnte han at han var på McCain's side og at Obama hadde for lite erfaring. Han sa også at han ville likt å vært visepresident for McCain. Så nå har republikanerne en ny video å bruke mot Obama/Biden.

Men for all del, han kan nok sanke inn stemmer fra folk som ikke har bestemt seg, siden de da har både nytenkende Obama og erfaringsrike Joe.

Bare et innspill selvsagt.