lørdag 23. august 2008

Fredag 22. august

Heeeeello! Begynner å bli sent her nå, men skal prøve å få skrevet et par ord uansett. Ikke skyt meg om du finner mange skriveleifer. Jeg er trøtt!

Mr. Levine var tilbake i dag og ga oss en matteprøve uten varsel. Han beklaget hvordan han hadde lagt opp undervisningen så langt, og skjønte at det var feil det han gjorde. Fra mandag starter alle på blanke ark, så prøvene til nå teller ikke. Men ja, vi hadde en matteprøve i dag for å se hva vi kunne fra forrige semester (Da var jeg nok russ hjemme i Noreg du...). Multiple choice matteprøve. Yesda! 54 spørsmål, hvorav 30 burde være bankers. Den gjelder ikke uansett, men hadde vært kos med et godt resultat uansett.

Coach Allen mobbet meg i hele US History-timen i dag. Rett og slett fordi USAs kvinnelag i fotball vant OL gull, selv med det tapet mot Norge. Så, det var jo hyggelig. Fikk og vite at vi har siste prøve før første progress report på tirsdag. Huff, jeg gruer meg til den du. 100 spørsmål, multiple choice.

Midt i Web Page Design timen så tikker det inn en mail: "FedEx Shipment 738319441673 Delivered"... Da var det bare å pine seg igjennom de siste timene, før jeg endelig kunne dra hjem. Bussen er jo også så sinnsykt treg (eller nei, den er ikke treg, men kommer først 20 min etter skolen er over).

Et godt stykke over fire stopper bussen utenfor huset, og jeg "løper" ut av bussen og opp på trappa for å hente pakken. Der ligger det ikke en, men to pakker faktisk. Den ene med klær fra Abercombie & Fitch, men den bryr vi oss ikke om nå.

iPhonen så rett og slett nydelig ut! Ikke ser det ut som den er brukt heller. Fikk sartt inn sim-kortet mitt etterhvert, men det var ikke lett å finne ut. Skrudde på og fikk beskjed om å koble til i iTunes. Når det var gjort, fikk jeg velge navn og vips så hadde jeg service. Koblet meg opp på Wi-Fi her hjemme, og var good to go. Prøvde ut alle funksjonene, og prøvde å finne ut hva alt var.

Til middag spiste vi Pizza, før jeg og Jeff spilte litt Baseball på X360 i kjelleren. Nå skjønner jeg faktisk litt av det, så da duger det spillet og. Vi ble avbrutt midt i fjerde inning, for da skulle vi på football-kamp. Don jobber i "boksen" under kampene til Bartow County Generals. Et lag som Mike (Han rike duden) startet, og de deltar i en liga for homeschool kids/privatskoler. Don har hele tiden sagt at de er elendige, og tapte alle kampene i fjor.

I dag gikk det dog bedre. Tok ikke lang tid før Andrew Gifford (Sønn til Mike) ga Generals ledelsen 6-0, og etter at de gikk for en 2pt conversion gikk de opp til 8-0. Et resultat som holdt seg helt til siste spilleminutt. Da fikk Generals en turnover på Lions 3 yard line, og brukte ikke mange sekundene på å gå opp i en 14-0 ledelse. Igjen ved Andrew Gifford! Ekstra poenget ble satt av kickeren, og Generals vant 15-0. Enten så var de utrolig gode/Lions veldig dårlige, eller så er det jeg som bringer lykken.. Hvem vet?

Endelig hjemme så prøvde jeg app shoppen i iTunes og hentet et par gratisprogrammer til iPoden, bare for å teste opplegget. Funket utmerket, samme gjelder musikken som spilles av i musikkspilleren. Nå skal jeg teste ringetone funksjonen før jeg sovner.. Under ligger det et av iPhonen, samt et bilde fra scrimmagekampen i dag.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo vennen.

Grattis med ny telefon. Nå ble jeg misunnelig.... Du får ringe igjen en dag så kan vi snakkes.

Æ er på jobb no idag.

Klemz fra mamma

Anonym sa...

Et par ord:P

Fredrik Brekke sa...

Er ikke lett å finne hvor man setter inn SIM kortet på Iphonen nei :D Du burte forresten laste ned applikasjonen "Shazam" til Iphone 3G;) Den er kåret til en av de beste til 3G;)

Anonym sa...

Burde ikke du ha skrevet noe nytt,nå klokka er jo over 4.35
Papps

Martin sa...

Fredrik: Jeg midomi. Det ser ut som det samme som Shazam. Trodde ikke Shazam var gratis, men det var det jo. Må teste det ut.

Nathalie sa...

Hei, hva kontrakt til Iphone har du ettersom at du skal ta med telefonen hjem? :)
Lurer på om jeg skal kjøpe iphone, har litt problemer med å skjønne hvordan jeg skal få den til å fungere hjemme når dama i Apple butikken sa at man måtte levere inn iphonen når du drar hjem, fordi den er connected til At&T?
Du vet nok mye om dette, så hadde vært fint om du hadde gitt meg noen tips :D