mandag 22. juni 2009

Tilbake i fedrelandet...

Hei,

Nå har det gått endel dager siden jeg kom hjem, så nå er det nesten på tide å gi denne bloggen en liten update. Jeg skal skrive et lengre innlegg en dag, samt ta en siste spørsmålsrunde, men det skriver jeg om lengre nede.


Vi kjørte fra Cartersville like etter 12 på torsdag og var fremme på flyplassen en times tid etter. Vi lempet ut bagasjen og pappa kjørte for å levere inn bilen på leiebilgreia. Vi stod i kø et lite ti minutt ved en bagasjeinnsjekk, før vi fikk beskjed om at vi var på innenlands.

Etter nærmere en time til i kø kom vi frem til en ny skranke hvor fyren sa at vi igjen var på feil, og at pappa og Emma måtte sjekke inn på KLM på den andre siden av terminalen.. Hvorfor skulle de det når det stod KLM på greia bak innsjekkfyren, og at de også hadde northwest, som pappa skulle sjekke inn til i følge nettsiden til KLM. Uansett, jeg fikk sjekket inn, og vi gikk på jakt etter KLM sin desk, som vi fant til slutt.

Etter sikkerhetssjekk og underground for å komme til terminalen vi var på. Både pappa og emmas fly, og mitt var på samme terminal, heldigvis. Vi fant gaten til pappa og Emma, før vi gikk og spiste på McDonalds. Eller rettere sagt, pappa og Emma spiste, og jeg drakk en cola.

I fire-tiden boardet de flyet, og jeg satte meg ned en plass og koblet meg opp på nettet. Fikk lastet ned den nye programvaren til iPhonen mens jeg satt der. Etterpå spiste jeg en burger på McDonalds, og gikk til gaten. På flyet satt jeg med en lang svenske som tok stor benplass. Men jeg overlevde, og sov vel...... 30 minutter totalt på flyturen.

Var utrolig rart å komme til Arlanda, hvor folk snakket svensk og norsk, ikke bare engelsk. Eller spansk. Jeg gikk på transfer etter passkontrollen og gikk mot gaten min på flyet til Oslo. Hadde noen timer ledig, så jeg satt der og slappet av, og gledet meg til å komme hjem. Flyet til Oslo var nesten tomt forresten, så fikk flytte meg ørten rader frem i flyet.

På Gardermoen tok jeg ut bagasjen og tok den igjennom tollen, før jeg gikk opp for å sjekke inn bagasjen til Trondheim, og holdt på å gå ned Hege Schøyen og datteren hennes. Spiste en svindyr pizzabit og en cola til 80 NOK(!) mens jeg ventet på flyet hjem.

Ble møtt på Værnes av Mamma, Svein, Tone, lillebroren min Magne, mormor, og en kompis som kom så fort trafikken fra Trondheim gikk fremover. Dro hjem til Pappa og spiste sodd til middag, før jeg dro til Mamma og besøkte venner og litt sånn. Sovnet ikke før tidlig neste morgen, etter nesten 40 timer våken. Ble ikke trøtt før den tid...

Dagene etter har vært tunge, men det er selvfølgelig litt godt å være hjemme. Vet jeg ikke skal starte setninger med "i USA" osv, men jeg må gjøre det når jeg er på butikken. Tror jeg må få tak i "food stamps" :P Er alt for dyrt for matvarer her!

Anyway, denne bloggen nærmer seg slutten, men skal komme med et fint lite avslutningsinnlegg en eller annen dag jeg har tid. Inntil den tid så snakkes vi!

4 kommentarer:

Britt sa...

Velkommen tilbake til Norge:) Har fulgt bloggen din med jevne mellomrom fra året ditt i USA. Det kommer til å bli et år du aldri vil glemme...! Datteren vår var der i fjor. Hun fikk en strevsom hjemreise med "ørten" kilo håndbagasje og 2 fly som var gått da hun kom til gaten...! Uansett, - hun kom hjem til slutt.
Kan tenke meg at den første tiden hjemme kommer til å være sjokkartet, men det går over. Ta ofte fram alle de gode minnene fra året "over there". Det er jo mulig å planlegge et besøk neste år. Viktig å holde kontakten.
Lykke til videre i livet!
Vennlig hilsen Britt

Anonym sa...

rart at du er hjemme. har fulgt bloggen din siden du STARTET den, enda jeg ikke kjenner deg. og nå er du liksom.. hjemme. virkelig rart. lykke til videre :)

Anonym sa...

Følgt bloggen siden du startet, en kjempe blogg som har hjulpet meg masse og kost meg med siden jeg skal dra nå i juli!

Mari :-) sa...

hei. har følt en del med på bloggen din. å nå er det jeg som sitter her i USA.. jeg så du hadde sett på fotball på tv2 soumo, går det an å se på direkte fotball der? jeg får det ikke til, fordi jeg er i usa.. :-(