torsdag 30. april 2009

Onsdag 29. april

Nei, men nå er det jo snart Mai måned!

Tiden går helt villt her borte, selv om dagene er statiske med bare skole og det samme over og over igjen. Er jeg lei av skolen nå? Tja, en smule. At jeg er litt smålei vises også i bloggen, ved at jeg ikke poster like ofte som før. Lesertallet har jo også falt betraktelig, og det gjør jo ikke ting bedre det heller.


Tenkte å ikke skrive så alt for mye om dagen i dag egentlig. I 1st så gjorde jeg det jeg kunne for å få flyttet noen bilder fra lærer-driven over til student-driven. Eller bildene lå på lærer-driven, men studentene fikk ikke sett det. Uansett, vi fikset det. I 2nd så jobbet vi med et gruppe"prosjekt". Vi har en dag til på det i morgen. I Clifts 3rd period så vi før lunsj litt mer av Julius Caesar fra 1953. En svart-hvitt film, med blant annet en ung Marlon Brando i en av hovedrollene. Beklager, men svart-hvitt filmer er ikke helt min ting. Spesielt ikke når de er gamle og basert på et Shakespeare skuespill.

Skal vi se.. Jo, etter skolen så var det rett hjem og få i seg noe å spise. Valget falt på cookies, popcorn og vann :D Spilte så litt baseball på X-boxen. Må nemlig lære meg reglene til jeg skal ned til Atlanta å se Braves-kamp den 19. mai. Jeg skjønner liksom selve konseptet bak baseball osv, men jeg forstår bare ikke hvorfor kampene må ha ni innings, eller ni omganger på godt norsk, og hvorfor sesongen har over 160 kamper + play-off.

Kirken i dag var jo rimelig hyggelig. I den forstand kirke er det. Vi kjørte innom QT for å kjøpe brus, før vi dro hjem igjen. Resten av kvelden har jeg egentlig bare slappet av med musikk, Facebook og Twitter.

Men det jeg egentlig tenkte å skrive om, er denne Svineinfluensaen, eller Swine Flu, Novel Flu, 2009 H1N1 Flu og alle navn som den er kjent ved. La meg gjøre det klart; Jeg må være den som tar dette med størst ro. Skal ikke si det ikke er alvorlig, for det er det, men for min del, så orker jeg ikke ta dette på skikkelig alvor før naboen her er smittet. So far er 8 mennesker døde. Mennesker dør av vanlig influensa. Hvorfor skal det settes så mye mer fokus når det heter noe så latterlig som Svineinfluensa?

Ikke forstå meg feil, dette er noe vi bør ordne opp i. Få laget en vakinse (CDC holder på med det nå), og få det "bort" slik som med Fugleinfluensaen i 2005, som var akkurat samme greiene. H1N1 med andre ord. Jeg er ingen mester i sånt, så skal ikke diskutere med dere hva greiene er, men nå føles det nesten ut som at har man vanlig influensa, så er man jo dømt til å få stempel som Svineinfluensa smittet.

Jaja, poenget mitt er som følgende; Kommer ikke Pappa og Emma til Atlanta den 20. mai, så blir jeg værende her. Søke asyl eller noe sånt :P

God natt!

2 kommentarer:

Leonie sa...

Ah, æ les Martin, æ les, og æ prøve å kommenter når æ kan!

Shakespear plays e gør kjedelig, og kostholdet ditt; Cookies, popcorn og vann? Haha, litt bekymringsverdig!

:)

Anonym sa...

Hallo.

Du har det med å komme hjem du ja... Men du får være forsiktig med denne influensaen. Den er ikke til å spøke med...

Sommer på Stjørdal no. Over 20 grader idag. Deiligt...

Hels gjengen.

Klemz fra mamma