søndag 26. april 2009

Lørdag 25. april

Hei hei!

Lørdag, og vi nærmer oss slutten på en ny uke her i USA. Nå nærmer det seg avslutningen på året her borte, og i dag var vi i Atlanta for å møte områderespresentanten min for siste gang.

Jeg stod opp rundt 10, etter å ha utsatt ringeklokken endel ganger siden 9.30. Jeg dusjet og spiste frokost, før jeg ventet på at vi skulle dra. Da klokken var litt over elleve, så dro jeg, Laila, og Don innover mot Atlanta.

Målet var Cumberland Mall, hvor vi altså skulle møte Rachel, min områderepresentant. Vi møtte henne i food courten på senteret, hvor jeg måtte skrive under på noen dokuementer, samt skrive noen papirer som neste års studenter kan lese ang forventinger og litt sånne ting. Etterpå spiste vi lunsj, før vi sa hadet og gikk en rask tur rundt i senteret. Etterpå kjørte vi hjem, bortsett fra en liten stopp ved TjMaxx, så Laila fikk shoppet litt.

Når vi kom hjem så satte jeg meg ned og så slutten på en basketkamp, før NFL Draften endelig startet. Skal ikke gå noe nærmere inn på det, siden de fleste ikke skjønner det uansett, men må bare kommentere en liten ting. Detroit Lions var det laget som hadde førstevalg i år, og allerede i går så signerte de en pre-draft deal, med Matthew Stafford, en quarterback, som forøvrig spilte for University of Georgia i college. Poenget er, han signerte en 6-års kontrakt på $41 milloner, eller 270 millioner NOK. Det er han garantert, så lenge han kan dra på seg trøya en eneste gang. Han kan dermed spille en kamp og aldri spille igjen, og han er garantert $41 millioner. Med bonuser og diverse, vil derimot Stafford tjene ufattelige $78 millioner dollar på seks år! Det omregnes til 512 millioner Norske Kroner, eller kort sagt, over en halv milliard kroner. Og dette landet er i en finanskrise?

Brukte store deler av kvelden til å bare se på det, siden Don & Laila dro ut en tur, og Jeff hadde konsert i Kennesaw, så var hjemme alene en stund igjen. Laget meg en omelett til middag, og det er vel alt. Ikke en kjempespennende kveld, med andre ord.

Blogget ikke i går, men skulle kanskje skrevet om bursdagen til Mr. Satterfield. I 4th block fikk vi servert football cookies, og en kake med Georgia Tech motiv. Pretty nifty actually. Selv om laget ikke er helt bra. Sjekk bildet under:

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallo lille venn.

Håper Rachel var fornøyd med det du har utrettet dette året.

Fin kake forresten. Var den god eller?

Nærmer seg slutten nå. Er vel litt vemodig og vel....

Gry og Børre kommer til oss idag og skal ligge over. Skal sikkert hilse...

Klemz fra mamma