torsdag 12. mars 2009

Onsdag 11. mars

Hallo!

Sorry for at jeg ikke blogget i går, men det var ikke noe særlig å blogge om, så lot det være. Starter igjen med å svare på et par spørsmål som kom i kommentarene for forrige innlegg.. Fortsett å kommentere, og still gjerne spørsmål :)


Hvordan ble Irland så svært?
Irland ble tegnet av læreren, da han skulle forklare noe greie. Elevene som tegnet kartet regnet med det var i riktig størrelse i forhold til resen av Storbritannia, så da gikk det sånn...

Er det vanlig at de er så dårlige i geo?
Fristende å si ja, så jeg skal faktisk si ja. Det er helt utrolig hvor villt dårlig de er i geografi, eller common knowledge om andre land på kloden. Det gjelder jo selvfølgelig ikke alle, men godt over halvparten ville slitt med å fks. plassere Grønland eller India på et kart. Som jeg skrev i det forrige innlegget; Noen trodde de måtte på college, før de lærte om hovedstaden i et land som Pakistan.

Så over til dagen i dag, onsdag 11. mars. Var mid-term day, så det vil si prøver, prøver og enda flere prøver. Gikk fint dog... Stod opp 06.30 og var trøttere enn noen gang. Trøtt var jeg helt til jeg kom til skolen, og sikkert litt til og.

Ble sittende å snakke med Mr. Satterfield, og mens vi snakket, så tikket det inn en mail fra FBLA Georgia, hvor det stod hvilke ti skoler som skulle konkurrere med presentasjon under state, i klassen webside altså. Der var Cass High School med, så da er vi minimum topp ti i state. :D Resten av timen ble brukt på mid-termen, og mid-term i webdesign er ikke så vanskelig, da man bare skal mekke en enkel webside.

Gikk til 2nd period, hvor jeg visste vi kom til å ha en stor prøve. Prøven var på 70 spørsmål, jeg pløyde igjennom, følte jeg kunne svare på det meste, og regnet med jeg ville få en 85 eller oppover. Coach Philley gikk å rettet de med en gang, da han bare kjører det igjennom en maskin, og kom tilbake med resultatene i slutten av klassen. 50, 43, 61, 35, 78, 84 var noen av resultatene. Jeg leverte inn først, så min lå nederst i bunken med svar. Jeg fikk 87% og følte med rimelig fornøyd med det... Så ser Coach Philley på meg, smiler, og sier: "add 13 points to your score...". Da gikk det opp for meg at jeg fikk en 100 på mid-term exam i US Government. Høyeste score av Coach Philley´s 60 studenter i US Government. :D

3rd period gikk jeg jo til World Lit, og det var en mye vanskeligere mid-term. Mye dritt jeg ikke skjønte, og masse like alternativer, så ble en del tipping, men håper jeg fikk en sånn 70 eller noe på den, da blir jeg fornøyd. Skjedde ikke så mye etter mid-termen egentlig. Vi bare slappet av og pratet om alt og ingenting.

4th period, og tilbake til Mr. Satterfield. Enkel mid-term, som jeg kan gjøre på 10 min hvis jeg vil, så orket ikke starte i dag. Ble sittende å spille/bygge baner på Line Rider frem til skolen var over.

Tok bussen hjem, og slappet litt av før middag, og etterhvert dro vi til kirken. Jeff kjørte bortover i dag, og det gikk overraskende bra. Nå må vi bare finne ut om jeg får kjørt eller ikke. Krysser fingrene...

Nå skal jeg ta å finne sengen, skal bare sjekke litt mail og div. blogger først. Snakkes!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fytti katta så flink du er lille venn. Eg er kjempestolt av deg..

Fortsett sånn du...

Ellers så har eg 10 arbeidsdager igjen før ferie... Tenk det du...

Klemz fra mamsen