søndag 1. februar 2009

Savannah Dag 2

Hoy!

Da er jeg på hotellet igjen, etter en utrolig lang dag inne i Savannah. Vi stod opp tidlig i morges, lenge før vi hadde behøvd å stå opp. Jeg tok en dusj når Don & Laila gikk ned for å spise, før jeg også gikk ned. De hadde tidenes minste hotellfrokost, så Don hadde vært på Burger King rett utafor her og kjøpt breakfast biscuit til meg. Yay :D

Vi kjørte så inn til Atlanta, over broen og over til convention senteret. Så var det altså duket for det hele turen handlet om, nemlig "2008 All State Reading Choir Concert". Ok, jeg visste ikke hva sight reading var før i dag, men kort sagt, så er det evnen til å "lese" sanger, eller notene da.

Siden onsdag kveld, hadde Jeff og 100 andre fått tildelt 74 sanger, hvor alle var sunger kun en gang. EN GANG. I tillegg til dette fikk de 6 sanger i dag, rett før konserten, og de hadde de aldri sett før.

Konserten var bare på 10 sanger, men likevel. 7 sanger ble sunget for andre gang, mens tre sanger ble fremført for første gang. Skal litt til for at 100 ungdommer klarer å lese en sang riktig, men jeg ble utrolig imponert. Skal ta å legge ut filmklipp når jeg kommer hjem. Har ikke raskt nok til å laste opp filmer her på hotellet.

Etter konserten møtte vi en kollega av Laila, som bor i Jacksonville, FL og hun hadde med sønnen sin. Vi kjørte først for å skaffe oss noe mat, så vi kjørte over til Tybee Island, og fant oss en liten lokal restaurant, kalt Sting Ray´s Seafood. Jeg spiste kylling.

Etterpå kjørte vi ned til stranda, tok litt bilder, før vi kjørte tilbake til Savannah igjen. Parkerte nede ved River Street og gikk langs elva oppover, besøkte et gammelt skip og spiste Italiensk is, og selvfølgelig pralins, palins eller hva pokker dem kaller det. Godt er det ihvertfall...

Da klokken ble 5, så dro vi for å spise middag, så endte opp med å dra på Five Guys for å spise. Var ikke sulten, så drakk bare brus og stjelte fries fra andre. Gikk tilbake til bilen og sa hadet til folka som hadde vært med oss hele dagen, og kjørte hjemover.

Ettersom klokken ikke var så veldig mye, så fant vi ut at vi like gjerne kunne stoppe på det andre mallet her nede, og det var bedre enn det i går. Jeg fant ut at når jeg like gjerne var her og hadde en PacSun, så kunne jeg handle litt. Svidde bort $125 der inne, og fikk tre tees, en zip hoodie, og en stykk jeans. Den var dog for liten, så må bytte den når vi kommer til Kennesaw igjen. Prøvde en som var litt større, og regnet med det gikk greit å gå ned en størrelse, men tydeligvis ikke.

Etter en stopp Krispy Kreme Doughnuts, så kjørte vi tilbake til hotellet igjen. I morgen drar vi hjem til Cartersville, så kommer nok med en update i morgen en gang på kvelden. Er jo Super Bowl i morgen og, så skal se det når vi kommer hjem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Etter å ha fulgt med på bloggen din i flere måneder virker det som om man i USA spiser ute hver dag omtrent.
Er det sånn i hele USA eller er det akkurat din vertsfamilie som omtrent alltid spiser ute?

Martin sa...

Vi spiser ikke så mye ute som det høres ut som. Det er lunsj på søndager, samt noen få onsdager. Resten blir bare en bonus. Sier seg selv at man spiser mer ute når man er ute på ferie o.l.