torsdag 8. januar 2009

Skolestart..

Hoyy!

Da sitter jeg her igjen, og et nytt semester har startet på Cass. Å komme tilbake var ikke akkurat morsomt, men guess that´s life. Jeg må på skolen, selv om jeg nå helt ærlig kunne reist hjem. Jeg føler jeg har opplevd nok her nå, men nei, jeg blir nok her til Juni og fullfører året selvfølgelig.

Stod opp litt sent, rakk å ta en dusj og spise, før bussen kom å hentet oss. Fikk snakket med Ashley og alle på bussen før jeg gikk til advisement. Fikk utdelt timeplanen jeg la frem for dere på mandag og gikk etterhvert til 1st block.

I 1st block dette semesteret har jeg Advanced Web Design med Mr. Satterfield. Timen er akkurat like chill som Web Page Design fra forrige semester, og selv om dette er advanced, så blir ikke klassen noe hardere i følge han. Så da blir det hard jobbing de første tre ukene nå, før jeg kan chille i de siste ukene før midterm.

2nd block har jeg US Government med Coach Philley. Government er under US History på social studies stigen, så er mange av de yngste elevene der inne, men også et par juniors og seniors fra US History før jul. Philley er nesten like streng som Coach Allen, og det liker jeg. Jeg liker det vi skal gå igjennom, og dette er en klasse jeg har mål å score høyt på.

3rd block har jeg World Literature med Mr. Clift. Jeg trodde dette var en ok klasse, og ja, læreren er kul. Han kommer fra Orange County, California. Men selve faget er dritt. Vi fikk utdelt syllabus med krav på hva som må gjøres, og vi skal ha minst 15 essays, vocabulary tester med 12 ord hver fredag, minst 4 prosjekter med fremføring og en hel rekke andre tester og writing oppgaver. I tillegg kommer alle bøkene vi skal lese. Får vondt i hodet av å bare tenke på det, så skal se om jeg får byttet klasse.

Ikke nok med det, men jeg har 3rd lunch, som betyr at jeg går ut av 3rd period, går til lunch og tilbake til 3rd i 25 minutter eller noe. Så jeg er ikke fornøyd enda, men vi får se om jeg får fikset det. Kjenner heller ingen på 3rd lunch, så det gjør ikke ting bedre.

4th block har jeg Digital Media med Mr. Satterfield igjen. INGEN tror meg når jeg sier jeg har Satterfield i to perioder hver dag, men jo, det har jeg :D Digital Media blir slækk, siden Brian er der også. Vi sitter på samme seter som før jul i Web Page Design og vi ble enige om at når vi får boken så kjører vi så mye vi klarer de første tre ukene, før vi kan slappe av frem til midtermen. En ny klasse hvor jeg bør ha 100.

Så ut av de fire klassene jeg har i dag, så bør jeg ha 2 100% og en på minst 95%. World Lit tør jeg ikke spå enda, siden jeg kanskje får byttet, men si minst 85% på den da. Men jeg liker det ikke! :P

Kom hjem, slappet av med litt småmat og snakket med venner, og pappa på Skype, før det ble servert middag. Etter middag kjørte vi ned til kirken og ble værende til kvart på ni. Jeg og Jeff ba om Dairy Queen etterpå og Don og Laila sa ja, så da ble det det. Men DQ var stengt, så kjørte over til Sonic og kjøpte milkshakes der isteden.

Dro hjem, og her sitter jeg. Skal se starten på Leno nå, før jeg finner senga.. Hei!

3 kommentarer:

Linda sa...

Har det helt likens, har gått å tenkt i hele dag; kunne godt dratt hjem nå, har opplevd nok!:p

Anonym sa...

Hei lille venn.

Nei du må ikke dra hjem nå.. Husk at vi kommer på besøk snart. Gleder oss til det vet du.

Det er sånn i starten på året før en kommer igang skikkelig, men det går greit skal du se..

Vi snakkes.

Klemz fra mamma

Anonym sa...

Begynte mandag jeg. På tirsdag føltes det ut som at det hadde gått en hel uke allerede for dagene var så lange og intense.
Tar litteratur og språkhistorie sammen med KH i år, så jeg kjenner til at det er muye lesing og pensum i det du skal igjennom. Det er mye forskjellig og tungt stoff. Men jeg liker det jeg da og kan lese og besvare oppgaver på norsk og nynorsk:-)
Håper det blir du trives i dette semesteret og at tida til du får besøk går fort. Klem fra Tone E
Klem fra Tone E¤