søndag 14. desember 2008

Lørdag 13. desember

Hoy!

Dagen i dag, 13. desember har vært utrolig konge! Ikke hver lørdag man frivillig skrur vekkeklokken til 7am, for å kjøre bil i flere timer. Det gjorde jeg nemlig i dag! Tok en dusj, før vi var ut av huset 8am sharp.

Kjørte nordover på I-75 til Adairsville, kjørte igjennom Drive-Thruen på Mækkern, og fikk i oss frokost. Ikke hamburger altså, men frokost fra frokost menyen. Deretter fant vi veien vestover mot Huntsville, Alabama! Rundt 11.15 var vi fremme på US Space & Rocket Center i Huntsville. Ble sittende i et kvarter å vente, før Andrea kom.

Hun hadde med seg vertsmoren, og Christina fra Tyskland, som også bor med Andrea. Jeg fikk endelig pratet Norsk, og det var DEILIG! Fikk jo gjentatte beskjeder om å prøve å snakke litt engelsk, så hun Christina også kunne diskutere, men det var vanskelig :P

Skal ikke gå i detalj på museumet, men vi startet med å se litt på modellene ute, før vi gikk inn og fikk en liten omvisning. Eller, først så prøvde vi alle sammen en Space Shuttle landings simulator, og jeg og Andrea var de eneste som klarte det.. Hehe :p

Jess, omvisning ja, tok vel en halvtime eller noe, før vi prøvde en annen simulator greie. Aner ikke hva det kalles jeg.. Full motion simulator eller noe? Greit nok, men ikke spesielt morsomt. Var innom klatreveggen, før vi så en film i IMAX kinoen. Meget god film om romfart og Apollo-programmet.

Etterpå så gikk vi egentlig bare igjennom resten av museumet, før vi prøve G-Force simulatoren! Det var utrolig digg, selv om jeg ble skuffet etterpå når de sa det bare var 3g, og ikke over 4 som jeg hadde fått høre. Men ja, vi prøvde den to ganger, og det var egentlig nok.. :P

Avsluttet med en tur innom gift shoppen, før vi sa hadet og dro hjem. Det hele varte i nesten 6 timer. Hehe, villt. Vi begynte å kjøre hjemover, og jeg kjente at jeg var sliten og trøtt. Lunsj hadde jeg heller ikke spist enda, så fikk beskjed om at vi skulle stoppe.

Stoppe gjorde vi, en time senere, in the middle of nowhere. Spiste på en sånn Log Cabin Restaurant, som var helt sær, med sære folk, og liten meny. Men de hadde gode corn breads, så jeg overlevde.

Vi dro hjem, og resten av dagen var dritt. Orker ikke forklare hvorfor. God natt!

Bildene kommer i morgen, fordi klokken er halv 12.

Ingen kommentarer: