fredag 29. august 2008

YES WE CAN!

Her sitter jeg i sengen og har fyrt opp CNN Live på laptopen, og ser på DNC '08. Det er helt villt hvilken steming det er på INVESCO Field i kveld, og det var helt rått å se når Barack Obama endelig inntok scenen. YES WE CAN!

I dag våknet jeg ti min for sent, og rakk akkurat å ta en dusj og spise litt før bussen kom. I algebra 1 i dag tok det 3 minutter, før Mr. Levine kalte inn assistant principal Godwin for å få henne til å forklare hvor lista skal ligge, og for å få klassen til å skjerpe seg. Det tok nesten hele timen, men jeg syns det var smart av Mr. Levine å gjøre det. Alle fikk si hva de likte og ikke likte, de som til vanlig bråker ble plutselig uvanlig stille, og vi fikk ekstra credit for å skrive ned hva vi ikke liker med timen, hva vi liker, hva som kan gjøres og litt sånn. Dette skulle gis til Mr. Levine, slik at han kunne få forbedre seg. En grei time, og jeg tror dette kan gjøre noe med algebra 1 klassen. Prøven i morgen ble utsatt til neste tirsdag.

I US History farget vi electoral voting map fra to av de amerikanske presidentvalgene. Jeg valgte election 2004 (Bush Jr. vs. Kerry) og 1992 (Clinton vs. Bush Sr.). Dette tok ca. hele timen, og det var kos å endelig slippe å skrive 42 A4 sider på 1 time og 40 min.

Web Page design var neste stopp, og vi hadde prøve angående basic HTML. Lett prøve og en sikker 100 på den. Fikk vurdert min nettside, og det ble også en koslig 100 på den. Har også bestemt meg for å joine FBLA (Future Business Leaders of America)
hvor Ms. Newsome og Mr. Satterfield er ansvarlige lærere. Jeg tror FBLA vil være litt av det samme som UB hjemme i Norge. Bortsett fra at vi ikke starter en bedrift.

Etter skolen satt jeg å snakket med Ashley og AnnaLee, mens vi ventet på bussen. Det er heldigvis ikke bare jeg som er passe irritert over at vi må vente 20 min på skolebussen, mens resten drar rett etter skolen.

I seks-tiden dro vi å spise mat på Slope’s BBQ. Spiste noe kylling-greier, med fries og mac and cheese på siden. Helt ok, men ikke noe mat jeg orker å spise ofte. På vei hjem, stakk vi innom Big!Lots, og Wal-Mart for å kjøpe litt greier til campingen i helgen.

Fikk også en gladmelding i dag! Får lov til å dra på Cass - Cartersville kampen i morgen kveld, og blir hentet på lørdag. Ergo så slipper jeg en dag med camping! Yes! I tillegg sa Don at jeg skulle få slippe å være med på camping resten av året, om jeg ikke likte det. Helt greit for meg!

I morgne er vi på short schedule, noe som betyr at alle fire timene varer i 45 min, før vi har et pep rally foran den store football-kampen. For dere som ikke vet hva pep rally er, så er det en samling for hele skolen, hvor fotballspillerne blir presentert, cheerleaderne danser, og bandet spiller. Aner ikke hvor lenge det varer, men lenge nok til å skape masse god school spirit!

Men jeg må slutte å blogge så jeg får med meg alt Obama sier! YES WE CAN! YES WE CAN!