mandag 7. juli 2008

Ting jeg vurderer å kjøpe i USA

Når man flytter til et nytt land hvor ting er cirka 20 millioner ganger billigere enn her i Norge, så sier det seg selv at man finner mye man har lyst på, og som man kommer til å kjøpe i løpet av utvekslingsåret. Her har jeg funnet en del ting jeg kommer til å innvestere i - etterhvert. Ja, jeg vet det er bare teknologiske ting, men hey! Jeg liker det...


Apple iPhone 3g

Vurderte å kjøpe den her i Norge før jeg dro over, men da NetCom kom ut med de hinsides prisene sine, så så jeg muligheten for å skaffe iPhone som svært liten. Men her om dagen gjorde AT&T et genitrekk - å selge iPhone 3g med kontantkort.

Ettersom jeg allerede har sett meg ut et pre-paid abonnement (kontantkort) hos AT&T allerede, så betaler jeg gladelig et par tusen mer for å få med iPhonen istedenfor noe LG-jallafaenskap.

Pris: ca.$590 + abonnementet



MacBook Pro - 2.5 GHz
Har ventet alt for lenge på dette nå, men nå når jeg flytter over så blir det sannsynligvis at jeg innvesterer i en MacBook Pro. Macen passer til mitt forbruksområde, som primært er fotoredigering, musikk, surfing og annet. Jeg gleder meg.

Pris: $2,499


Canon IXUS 80 IS - Kompaktkamera
Har et speilreflekskamera til flerfoldige tusen, men dessverre er ikke det noe jeg har planer om å dra med meg overalt i USA. Derfor skal jeg ha meg et lite og lett kompaktkamera som jeg kan bruke til litt diverse. Da har valget falt på Canon IXUS 80 IS, som jeg allerede har fått testet ut, da mamma har kjøpt akkurat dette kameraet.

Pris: ca. $300


Belkin Wi-Fi Phone - Skypetelefon
Lenge siden jeg bestemte meg for å bruke Skype for å ringe hjem, men i det siste har jeg begynt å se litt på headset og/eller USB-telefoner som kan brukes, slik at jeg slipper å sitte rett foran pcen og bruke den innbygde microfonen i PCen. Dermed har jeg funnet denne lille saken. en Wi-Fi telefon, noe som betyr at den kan brukes i alle områder hvor man får koblet seg på trådløse nettverk, og dermed logge seg inn på sin Skypekonto. En genial liten sak, som ikke engang trenger å kobles til en PC.

Pris: ca. $99



Ellers så er det nå snart bare 22 dager igjen til jeg drar, og det er fortsatt en million ting som ska ordnes før vi drar. Og jeg må bare nevne at jeg denne uken jobber 7-15. Tidlig? Ja.. Men man får så utrolig mye mer ut av dagen, enn når man jobber til seks sju-tiden hele uken.

God natt!

Ingen kommentarer: