søndag 1. juni 2008

Visumpapirer og siste nytt angående Election '08!

Hei!

Så da begynner tiden å komme for å søke visum, samt dra til ambassaden i Oslo for personlig intervju. Speak sendte ut papirer angående dette i går og jeg melder meg på intervju den 25. juni. Visumsøknaden er bare alt for komplisert for min egentlig ganske oppegående hjerne. Disse papirene avgjør om jeg kommer inn i statene eller ikke, så de er forholdsvis viktige.

Har snakket litt med Ingrid og det ser ut som vi tar å møtes morgenen den 25. juni og tusler rundt til vi finner Speaks kontorer og lar de se over søknaden, samt at vi får hilse på folka. Deretter tusler vi ned mot ambassaden og stiller oss i kø, for å vente 3-4 timer i kø om vi er heldig. Det hele blir en stor utgift for meg, da jeg må betale flyreise, hotell og en hel masse fees til ambassaden, eller til United States om du vil.

Ellers så er det snart tid for eksamener, og nå er det bare å krysse fingrene for at UNIO tar ut enda fler i streik, slik at muntlig eksamen blir avlyst. Eksamen i programfag skal vi ha uansett, så lenge vi ikke blir tildelt en sensor som er tatt i ut streik fra tirsdag.. Det er jo lov å håpe at han er fra Steinkjer, er det ikke?

Rosenborg høvlet over Viking på Lerkendal i kveld, og Brann vil møte samme skjebne på onsdag.. It's Hamrèn time!

Meeen... Ting tilspisser seg i den amerikanske valgkampen nå. 3. juni er primærvalgene ferdig og Obama kan, om ikke Clinton vil være enda mer bitch kalle seg demokratenes presidentkandidat. Det som gjenstår nå er Puerto Rico i natt, samt Montana og South Dakota på tirsdag.

Demokratene har også bestemt seg hva som skjer med primærvalgene i Michigan og Florida.. Delegatene telles med, men bare halvparten. Dette betyr svært lite for valgkampen og Clinton fikk viljen sin. Nå blir ihvertfall folket hørt.
*Who really cares about Michigan and Florida?*

Obama for President!
..Nevnte jeg at Rosenborg slo Viking på stadion i dag?

Foto: Scanpix

9 kommentarer:

Christoffer Pedersen sa...

skal ikke komme en post hvor du skriver at KBK vant mot RBK og da ? :D skulle egentlig se kampen men forsov meg :0

Anonym sa...

haha albert jo :P

Anonym sa...

Hei , var du på orinenterings møtet for speak i trondheim ? : D jeg skal også reise med speak

Martin sa...

Stemmer at jeg var på orienteringsmøtet til Speak i Tr.heim ja. Lite imponerende greier :P

Anonym sa...

Hah, der var jeg også. Synes du ikke at det var noe bra ?

Martin sa...

Nei, jeg syns det var utrolig dårlig. Jeg lærte ikke noe nytt, og det var heller ikke mulig å bli kjent med noen på møtet.. Var jo så dårlig planlagt hele greia.

Syns du det var bra?

Anonym sa...

Ess , var greit nok. Fikk vite litt, men var ikke noe spesielt ved det. Fikk ikke snakka med noen nei, sant det , fikk ikke snakka med noen , defor jeg prøvde å søke opp litt folk på nett: D fant denne bloggen da

Martin sa...

Hehe, artig at du fant min blogg da. :D

Men du har ikke MSN eller no. Enklere å kommunisere der, istedenfor over kommentarer på blogspot :P

Anonym sa...

aina-fladset@hotmail.com , snakkes der da vettu