onsdag 25. juni 2008

Sliiiiiten...

Hoy,

Da sitter jeg her på Gardermoen etter en lang dag, hvor mye har skjedd. Våknet klokken 7, tok en dusj og gikk ned i kantinen og spiste frokost. Deretter dro jeg ut på Egertorget og møtte Ingrid, før turen gikk videre til Speak-kontoret. Der møtte vi Kari, og hun så over papirene våre før vi tok beina fatt og gikk de få meterene frem til ambassaden. Der ble vi møtt av en liten kø på 10-12 personer, mange utvekslingsstudenter.

Ingrid stod foran meg i køen og fikk dermed gå inn først, men kom fort ut igjen, da hun hadde glemt intervjugebyret på Speak-kontoret. Hun møtte derfor gå ut igjen, mens jeg gikk inn, betalte og leverte mine dokumenter. Etter 20-25 minutters venting ble det "endelig" min tur, og jeg gikk nervøst bort til kassen forberedt på å kommunisere på engelsk. Da begynte hun å snakke norsk, og spørte bare om jeg fikk penger fra Lånekassen. Nei, sa jeg og jeg fikk dra. Utrolig latterlig opplegg.. Og de som sa det var timers venting, BULLSHIT! :P

Senere spiste vi litt mat på Peppes, før vi besøkte den nye Operaen i Bjørvika, Slottet, Aker Brygge og litt diverse. Da Ingrid dro hjem, ringter jeg mitt søskenbarn Morten som tok meg med på litt mer mat, før vi dro å hilste på min syke tante. Alt i alt en hyggelig tur..

Men jeg må stikke, skal rekke et fly!

1 kommentar:

Malin sa...

Måtte du legge fra deg mobil, ipod osv før du fikk gå inn på ambassaden?
Grattis med familie forresten! Høres kanonkjekt ut :D