onsdag 24. desember 2008

Tirsdag 23. desember - Lillejulaften

Når dere der hjemme leser dette, har dere nok allerede begynt julaften med diverse filmer på NRK, og andre ting. Jeg må si jeg savner å kunne være hjemme akkurat nå, selv om jeg ikke er den som er ivrigst på å komme meg opp for å se på Askepott. Julefeiringen i Norge er noe for seg selv, og jeg savner det allerede.

Stod opp i dag klokken 11 igjen, spiste vafler til frokost og daffet i noen timer. Lastet opp Grevinnen og Hovmesteren og pratet med Ingrid. Vi gleder og noe sinnsykt til New York turen nå, gjør vi ikke?

Etterhvert så fant jeg meg enda mer mat, før Jeff kom hjem og vi så en film på TVen. Etterpå rigte jeg pappa, eller var det før? Husker ikke, men pratet litt kort med han og med Tone, men skal ringe tilbake i morgen, så ble bare en kort kort samtale.

Er vel egentlig ikke stort å rapportere herfra. Skjedde ingenting i dag, og det nærmeste jeg kom frisk luft, var når jeg gikk ut for å hente posten i morges. Jeg har mistet den julestemningen jeg hadde en stund her, og det føles ikke ut som det er jul. Null snø, og masse iskald vind hjelper heller ikke på julestemningen.

I tillegg har jeg panikk fordi jeg ikke får tak i den julegaven jeg skulle kjøpe til Don & Laila, så må prate med Monica i morgen og høre om hun kan hjelpe meg. I tillegg er jeg nødt til å klippe meg før turen, men får jo aldri tid.. Eller jeg har masse tid, men kommer jo ingen vei uten skyss fra folket her.

Men selv om jeg ikke har julestemning, så vil jeg ønske alle dere der hjemme i Norge en riktig God Jul, og det er best dere tar vare på den julen dere har. Jeg håper bare den Amerikanske julen innfrir på Torsdag, men det samme som hjemme i Norge blir det aldri.

Ingen kommentarer: