tirsdag 2. september 2008

Labor Day weekend, or whatever...

Først må jeg beklage på det sterkeste at jeg ikke fikk blogget i helgen. Grunnen er ganske simpel; Jeg har vært på telttur/camping langt oppe i Gokk, uten signal (1 bar/prikk whatever om vi var heldig). But I'm back and I'm never leaving again...

Sov "lenge" på lørdag. Doug skulle hente oss etter lunsj en gang, slik at vi kom oss oppover til Gokk (Jeg aner seriøst ikke hva plassen het, så jeg kaller den Gokk). Stod opp i ellevetiden, spiste Pop-Tarts til frokost, før jeg tok en lang dusj. Så rundt halv ett så våknet Jeff og sa at Doug var på vei.. Jeg fikk det travelt med å pakke, så tok med det jeg fikk plass til i en liten sekk fra Posten Norge.

Vi kjørte ut på I-75 retning nord. Kjørte av på Adairsville, og gikk inn på Hardee's for å spise mat. Sinnsykt godt, og det er vel ingen bombe at jeg hadde kylling igjen.



Kjørte deretter rett til resten av gjengen i Gokk. Ble passe deprimert når jeg så at mobilsignalet forsvant prikk for prikk jo lenger inn vi kjørte. Hilste på alle, før jeg og Jeff egentlig var lei allerede. Fisket i 5 min før min stang ble "ødelagt", så da ga jeg opp det. Spiste middag, og div før Jeff, Bob og jeg bestemte oss for å dra å kjøpe litt mer drikke og litt godteri. Vi kjørte ut av Gokk og inn til en plass litt nærmere sivilasasjonen (riktig ord, BeFs?). Butikken hadde et passe artig navn, og det er visst den første store dagligvarekjeden i USA. Endelig noe som ligner litt mer på Norske butikker! Kjøpte meg en 12 pack med Cola, Pringles, Pop-Tarts og en king-sized Snickers til $7. Det er vel omtrent less than 40 norske. Jeg hadde bladd frem 20 dollar, sånn for sikkerhets skyld, men USA er jo billig!



Tilbake i campen spiste vi hjemmelaget Is, før jeg, Jeff, Bob, Don og Laila spilte Cranium. Mitt lag vant, så det så! Orker ikke forklare Cranium, for det var bare forvirrende...

Søndag
Stod opp klokken seks, og ble med Jeff og Bob bort til dusjanlegget borte i den "andre campingen". En 7 minutters gåtur, hver vei. Pusset tennene, men hadde glemt å ta med håndkle, så ble ingen dusj.

Spiste frokost, før vi dro til kirken. Hjelper ikke at halve kirken drar på telttur, vi må jo til kirken likevel. Vi dro til en annen Church of Christ en 20 min fra campen. Tilbake rundt klokken ett. Klokken 3, så ble jeg med Kenzie for å "passe på" Harley, Britney, Amanda og Sarah når de skulle på stranden å bade. Det var ubeskrivelig varmt der borte, men vi fant heldigvis en benk under en skygge fra et tre. Dro hjem i 4-tiden, og da spilte vi litt "spoons". Et kortspill som er utrolig morsomt, og som jeg eier alle i.. Utenom Kenzie innimellom. Kenzie går på Cartersville High, så hun mobbet meg hele helgen for at vi tapte fotballkampen mot de på fredag. Hun nevnte det hver gang hun vant heads-up finale mot meg i "spoons".

Etterpå så lå jeg bare i teltet et par timer, hørte på musikk og sov sikkert litt. Ble servert middag etterhvert, før jeg minnet er blankt igjen. På kvelden ble det nok en gang spilling. Jeg, Jeff og Kenzie spilte mot Laila og Karen (Tror det var det hun het...) i Pop-5 eller noe sånt. Utrolig vanskelig triviaspill, men vi vant med 2 poeng! Når vi var ferdig gikk jeg rett til sengs, og sovnet.

Mandag
Så kom endelig mandag. Spiste frokost, gikk tilbake til teltet og sov til tolv. Pakket ned teltet, før jeg ble med laila opp til dusjanlegget for å ta en dusj. Jeg ombestemte meg ganske kjapt når dette møter meg inne i den ene dusjen (Den er større enn det ser ut som...);



Tilbake i campen så spiste vil lunsj før Jeff maste og maste for å finne ut når vi skulle dra hjem. Vi gikk mot bilene og jeg tenkte at nå skulle vi endelig hjem, men vi skulle bare ut å kjøre en tur. Jeg, Jeff, Don og Laila kjørte bort til en butikk (Om noe sån kan kalles butikk..) og kjøpte drikke. Det var en ekte gammel slik ein fiskebutikk med diverse matvarer og drikke. 20 minutter senere var vi tilbake i campnen, og 20 min etter det var vi tilbake på veien, denne gangen endelig på vei tilbake til Cartersville.

Når vi kom hjem så sjekket jeg litt mail, surfet litt og spiste Pop-Tarts, før jeg tok en lang og varm dusj. Nerdet enda litt mer PC, før vi dro ned til byen for å spise chinese food. Aner ikke hva restauranten het, men maten var helt ok. Chinese er ikke favoritten min ihvertfall.

I morgen er det back to school, og jeg håper virkelig det skjer noe morsomt i morgen. Jeg hater rett og slett camping. Det var sosialt og alt det der, men jeg skjønner ikke hvorfor man skal dra til Gokk, sette opp et telt og bli bitt ihjel av slanger, mygg og alt det andre som lever der ute, når man har et stort og fint hus hjemme, meds air conditon og hele pakka. Heldigvis slipper jeg å dra på camping igjen. De sa jeg skulle slippe, men de trodde ikke det ble noe mer camping mens jeg er her uansett. Om jeg får noen barn, så lover jeg deg at de får aldri vite hva camping er...... God natt, og sov godt Martin! OH YES I WILL!!!! Sengen min har aldri vært så god før..





5 kommentarer:

Ole Karlsen sa...

Hehe, hørtes ut som en koselig helg :P

Anonym sa...

Villmarkens store sønn :-) Til og med camping light ble for mye. Ikke akkurat snakk om at du var utafor allfarvei og måtte fange din egen mat da. Emma og jeg lo godt. Skal melde deg på 71 grader nord når du kommer hjem. Hehe :-)

Et spørsmål som kanskje andre også lurer på: hvordan er besøksreglene for dere utvekslingsstudenter? Pappa sa du ikke fikk ha besøk før det nærmet seg skoleslutt?

Tuddelu og klemz fra TEA
P.s. Det heter SIVILISAJONEN

Martin sa...

Haha, du kan jo prove Tone!

Jeg er ikke helt sikker paa hvordan reglene er, men om du vil komme saa er jo ikke det noe problem! :P Er bare for at vi ikke skal faa hjemlengsel osv.

Anonym sa...

Hei Villmarkens sønn

Har rotet bort æ, ø og å i dag, eller sitter du på skolen og svarer
( fy fy )

Big daddy

Unknown sa...

Du glemmer litt norsk grammatikk for tiden Martin. "I dag spiste vi mat, jeg hadde kylling igjen." Du kan godt si at du hadde kylling til middag, men ikke at du "spiste hadde kylling" på en måte. På engelsk er dette vanlig talemåte.

Sivilisasjonen.

"Ble servert middag etterhvert, før jeg minnet er blankt igjen."